![]() |
|
| |||
| |||
| OK - min grafik ombord dog Jag hade ett GeForce 7600 GS-kortet som jag brukade köra 2 skärmar - en gammal analog VGA och en en ny (ish) digitala skärmen. I princip kan jag använda den digitala skärmen för Photoshop och den analoga skärmen för post / net / etc. Jag bort de döda kortet och ansluten VGA-skärm med VGA-kontakten på moderkortet och allt verkar fungera! Det tog lite röra (drivrutiner, etc), men åtminstone jag kan få på nätet, etc. Detta nu lämnar mig med frågan om vad man ska sätta in ett nytt grafikkort. The GeForce 7600 GS jag hade var ett ASUS kortet och det inte krävs en separat strömförsörjning. Men nästan allt jag nu tittar på verkar ha en De spec på datorn är: ASUSTeK M2NPV-VM moderkort (har ett Geforce 6150 grafik inbyggd) 2 x Pentium 4 AMD 22Mhz processor 2 Gig minne 2 x hårddisk 2 x DVD-enheter Och en mängd USB-och andra anslutningar ... Nätaggregatet jag säger att det är 500W Skulle jag ha en annan strömförsörjning eller behöver uppgradera om jag infört ett grafikkort som behövs (exempelvis) 350W? Och kan någon rekommendera ett (cheapish för preferens) kort som gör det möjligt för mig att köra 2 skärmar, som alla är 1280 x 1024 px, med rimlig hastighet? Dessutom kan jag inte se alla tillgängliga anslutning från PSU. Hur kan jag få något annat anslutet till det (förutsatt det finns tillräckligt med ström)? Så många frågor .... Tack för din hjälp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 8300/8400 ska vara bra. Verkligen bara köpa den billigaste sak med 2x DVI. Normalt kan jag säga att lista de PSU tillverkaren men de kort som kommer att dra mindre än 7600 så det bör inte vara en stor sak.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag måste byta mitt moderkort, RAM och grafikkort | The3 Br1ng3r | General Hardware Chat | 7 | 19 november 2009 16:35 |
| Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 | anaconda1991 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 5 august 2009 08:44 |
| Kan jag använda ett PCI-grafikkort? | pete21 | Grafikkort & Skärmar | 8 | 17 januari 2009 12:57 |
| Nytt grafikkort & Nätagg | MaxWilson | Grafikkort & Skärmar | 5 | 26 december 2007 15:29 |
| Söker du nytt grafikkort | Coolyxxx | Grafikkort & Skärmar | 10 | 14 december 2007 21:35 |
| Thread Tools | |
| |