![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Förhoppningsvis min avdelning var ganska tydlig. Jag har ingen aning om hur jag skulle gå om detta. Vad är det klart för mig är att jag måste på något sätt ansluta RCA-kablar till något som kan antingen lägga till mitt grafikkort eller min övervaka något. Problemet är att jag har ingen aning om det finns en kabel eller en kontakt som gör det möjligt för mig att göra detta, för att inte tala om att hitta något sådant.
Jag är också gissa att om det går att ansluta till mitt grafikkort, jag antingen måste få vissa program, eller konfigurera mitt nvidia program att godta den inkommande signalen. Kan någon ledtråd mig om vad jag behöver, var man får tag på det, och vad man ska göra? Mitt System: Hesekiel
|
|
| |||
| |||
| Ive tittat på, som också vill koppla min GC upp på min skärm eller dator. Men jag tror inte det är något du kan göra. Du måste använda en tv tyvärr. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Få en HDMI -> DVI adapter för konsolen och en DVI-omkopplare på Radio shack. :)
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| kommer att tillåta mig att specifikt koppla min gamecube till min övervaka om jag ville? eller min PS2 för den delen? Jag är egentligen bara det oklart vilket DVI omkopplare är / gör. om den har något där jag kan koppla in ett par RCA-kablar, så jag antar att jag är bra att gå. |
|
| |||
| |||
| Åh, du menar komponentkablarna. Tja, det blir lite svårare. I princip måste du skaffa en DVI-kabel, en komponent kabel -> DVI converter och sedan få en DVI-omkopplare. Anslut DVI-kabeln till ditt grafikkort, krok den GameCube/PS2/Xbox oavsett till Komponentkabel -> DVI converter och sedan koppla dem till omkopplare och koppla in skärmen till den andra änden av omkopplare. EDIT: Jag läste precis om det operativa programmet. Jag var under förutsättning att du ville ansluta både datorn och konsolen till samma övervaka och få det att växla mellan ingångarna. Om du bara vill koppla in skärmen i sig bara få Komponentkabel -> DVI converter och koppla in båda ändarna på den. :)
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Tja, jag åtminstone ge över vad jag har i form av omvandlare och kablar. Jag har minst 2 vga kablar, en vga-DVI-omvandlare, en DVI-HDMI omvandlare, och en s-video anslutning. och i form av komponent-DVI-omvandlare, den komponent kontakter hos omvandlaren måste kvinnor att anpassa kablar av konsolen. Jag har sett massor av komponentbaserade dvi converter kablar, men de har alla manliga anslutningar. och omkopplare Jag har bara ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag ber om ursäkt i förväg om jag är tjock, men jag är bara borta när det gäller det här. Kan ni hjälpa mig att hitta dessa delar? om du kan hitta dem som såldes till ett försäljningsställe någonstans, jag knäböja vid dina fötter. |
|
| |||
| |||
| Okej, jag tittade runt efter ett svar på detta dilemma, eftersom jag inte ser någon komposit -> VGA / DVI ting under $ 200 eller så, och här är problemet. Komponent är analog, DVI är digital. För att gå från komponent -> VGA eller komponent -> DVI krävs en dyr omvandlare box .. vilket är ett problem. Även med det fält jag hör kvalitet är fruktansvärt på grund av de olika resolutioner. Om du kör en 360 eller PS3, det är verkligen varför dessa har HDMI-utgångar. Tyvärr sista-gen konsollerna har inte riktigt gjort för den här sortens saker på grund av att de analoga utgångarna.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| kvaliteten är fruktansvärd för vissa grafikkort från vad jag hört. det beror på det kort du har ... men det är bara mer och mer nedslående som jag fullfölja detta. Intressant nog fann jag en omvandlare från ATI som går direkt från komponent till vga eller dvi. minns inte vilken. men eftersom det gjordes av dem, det är ATI bara och endast för vissa kort. http://www.svideo.com/hdtvaiwr8500.html Jag önskar att nvidia skulle göra det så enkelt för användarna ... men det är bara att bli för dyrt och längder det ser ut som jag måste gå till just för att utföra något sådant är helt löjligt. Det finns inget sätt jag skalning mellan 60 och 100 dollar för en del dumma converter box. om det var kanske 20 spänn Jag skulle överväga det, men det är helt inte värt det. för det pris jag betalar för att dum-omvandlare, jag kunde bara gå ut och köpa en billig jävla tv för att spela GameCube om. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej M8 tror att du behöver något sådant Gamecube till vga moniter
| |||
| |||
| Hej nu thats cool. Jag kan även få det vid någon tidpunkt. |