![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Alla, trevligt forum! ![]() Jag vet inte vad som kan vara problemet, eftersom jag har gjort det ett par år sedan och det fungerade perfekt, nu får jag ingenting. Mitt grafikkort är ATI Radeon 9600SE. Detta är samma kort som jag har använt år sedan för att ansluta den till min tv. Jag kunde titta på min dators bildskärm och TV samtidigt. Jag kan göra en anslutning med RCA-kablar, det var köpt från en butik, helt ny och det är 5 meter lång. Den andra kabeln jag använde innan och var ca 3m. RCA-kabel inte är fel, eftersom jag har testat det med min kamera och mottagare. När jag försökte att göra anslutningen igen förra sommaren upptäckte jag bildkvaliteten är noll, så jag köpte denna nya kabel jag nämnde tidigare. Men till ingenting. Även om min dator upptäcker TV: n och installera drivrutinerna får jag ingenting. Jag har även hämtat de senaste drivrutinerna för min bildskärm (17 "Samsung-SyncMaster 793DF). Tja jag får något på TV-skärmen. Bakgrunden är svart och jag kan se fönster som hoppar upp och ner på skärmen. Ibland slutar gör det men bilden är väldigt snedvriden och färger brukar dyka upp, och då och då kan jag se färger, men väldigt lite av dem och är hemskt. De flesta av de gånger jag skränande se någonting, bara vita linjer flyttar upp och ner på skärmen. Om någon har några idéer, behag hjälpa mig, eftersom jag försöker här i 6 månader och ingen lycka. Nästan ingenting förändrats i min dators hårdvara sedan ett par år sedan, när jag första anslutna TV: n och datorn tillsammans. Jag hade bara 256 MB RAM minne, nu har jag 1GB, köpte en satellit-TV-tuner kort och en firewire-kort. Men jag har försökt att ta bort kort, hoppas något kommer att förändras, men nej. Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| gjorde u få en ny tv scence då? mabye den graohics kortet cant sidan det
| |||
| |||
| Nej, det är samma TV. Jag vet hur bilden ska se ut men det är inget som liknar det. |
|
| |||
| |||
| försöka koppla ur moniter i ati Configuration Utility det bör finnas något på första fliken om moniters klicka kraft tv upptäckt |
|
| |||
| |||
| Jag har ändrat upplösningen till det lägsta möjliga att 640X480 och nu får jag en bättre bild, men det är svart / vit. Skärmen hoppar upp och ner och det bara slutar göra det när ett fönster eller program öppnas i bakgrunden. Ibland färger började dyka upp, men är väldigt snedvriden och inte vara länge. Jag vet att problemet med att konfigurera något på datorn som jag har missat. |
|
| |||
| |||
| gjorde u försöka öppna katalysator kontrollcenter i avancerad? |
|
| |||
| |||
| Jag försökte vad ni sa, men ingen lycka. Det är fortfarande den samma. Jag tror att datorn skickar en svag signal till TV: n, eftersom färgerna inte visar upp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag vet inte om jumpinf men jag har hittat min 2 TV: s när det svart på vitt att det är på fel kanal
| |||
| |||
| Ska jag ändra uppdateringsfrekvens? Jag kan välja från 40Hz till 120Hz. Men jag stannar vid 85Hz eftersom jag inte vill ha min övervaka att spränga. |
|
| |||
| |||
| Jag tror att 59 eller 60 är idealiska |