![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Min Acer AL2423W övervaka är mycket svårt för mina ögon och jag märker flimrande horisontella linjer på skärmen ibland. Jag letar för att få en ny LCD som är så enkelt som möjligt för ögonen, och helst minst 22 ", (min är 24", 1920x1200) samt helst mellan $ 100-300 om det är möjligt. Från vad jag har forskat i det gäller LCD-skärmar är lätt för ögonen, jag antar att repetitionsfrekvens särskilt Response Temne är mest relaterade till mina behov, liksom eventuellt Contrast Ratio, men kanske Response Temne är min enda oro , Jag är inte säker. Beroende på att jag kan titta på statistik som dessa: En låg Response Temne såsom 2ms En hög repetitionsfrekvens som 85Hz En hög Contrast Ratio, såsom 1200:1 Jag hoppas någon kan föreslå en modell namn för mig, och då fick jag använda min favorit shopping resurser till stift bästa själv. Jag föredrar den "Viewsonic namn, på grund av hur det låter som det kan vara det enklaste om min åsikt, men märket spelar ingen roll för mig så länge statistik är det inte självklart att det ska. Info om vad jag bör eller inte bör vara ute efter skulle uppskattas också. Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Allt ifrån Hanns-G i sina JW199 serien är bra. Uppdateringsfrekvens betyder ingenting på en LCD.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| men titta på denna screenshot jag bara göras från nvidia hjälpa dokument: http://i212.photobucket.com/albums/c...00873305PM.jpg är de bara talar om CRTs? |
|
| |||
| |||
| Jag vill utveckla mer men jag måste köra, sök efter det om du vill ha teknisk förklaring, men LCD-skärmar har ingen "uppdateringsintervallet" eftersom de har ingen elektronstråle. Låg svar Temne inte verkligen hjälpa dina ögon så mycket, bara förhindra spökbilder. Jag skulle få en bra ljusstark bildskärm med under 5ms och en fin upplösning. Det är en 22 "Jag kan länka dig till $ 200 på NewEgg (jag kan länka senare) och sedan finns det 19" som jag nämnde.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Oj 22 "för $ 200 är ett trevligt pris. men jag antar att jag borde hålla mig då? det är 24", 1920x1600, och vansinnigt ljus (jag har det tonats ner en LOT eftersom ljusstyrkan förmodligen plågar mig mer ändå), men jag tror att det är bara vill 15ms. kommer 15ms vara en anledning att det gör ont mina ögon? tack |
|
| |||
| |||
| Nej, så länge du inte ovan 18ms eller så det kommer inte att skada dina ögon. Jag skulle hålla fast vid det du har.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows Filöverföring | Katana | Windows-operativsystem | 2 | 13 juli 2009 23:55 |
| Behöver du hjälp Killar! Förmodligen Easy Fix-någon veta Monitor Cables? | marsh342 | Grafikkort & Skärmar | 6 | 10 juli 2009 16:26 |
| Easy Cap 2,0 Driver Problem | Violaferoz | Multimedia & Codecs | 0 | 13 juni 2009 10:35 |
| Finns det ett enkelt sätt att göra det än formating? | Kona1984hawaii | General Software Chat | 5 | 16 december 2007 00:43 |
| Easy peasy konkurrens | alex | Gemenskapen Nyheter & Chat | 25 | 8 maj 2007 02:36 |
| Thread Tools | |
| |