![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Dator: eMachines (tyvärr) köpt 10/30/2005 OS: Windows Vista Home Basic (uppgradering från XP igår) Grafikkort: ATI Radeon Visiontek X1300 256MB PCI Ingen aning om vad bios version är jag titta senare. Totalt Temne tyvärr på telefon w / microsoft 9 HRS! inget skämt .. ingen resolution .. Hej grabbar jag hoppas någon är smart nog att fixa detta problem. Jag uppgraderade till Vista (ja jag nej) och som behövs för att uppgradera skit ombord grafikkort .. Så jag gjorde, jag köpte ovanstående grafikkort (se ovan) och gick för att installera det .. Jag vet ett faktum att det är compaitable, så att inte kan vara fråga .. Problemet är att det kommer att ladda fint, jag kommer till inloggningssidan och jag klickar på något konto, och det kommer att säga välkommen, och sedan gå till en beck svart skärm (ibland beck blå) och allt jag ser är min markören. Om jag trycker ctrl alt del jag få uppgiften direktör fönstret, det kommer upp bra, jag har också sett skärmsläckaren kom igen efter ett tag .. Belastning i felsäkert läge bara bra, skrivbord laster och allt .. WE've försökt inaktivera / unistalling den stnd. vga drivrutin, installera den senaste (9/27/2007) vers. av ATI föraren, allt och det bara wont work! Detta är det andra kortet (trodde den första var fualty) så det shoudln't vara kort .. Jag har försökt i mulitple PCI-platser .. no luck Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat Tack -Dave |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Dave. Jag tror du har ganska mycket besvarade din egen fråga i ditt inlägg. Den x1300 är helt kompatibelt med Vista. Det är inte underpowered (inget Aero-funktionen i Vista Basic). Genom lastning i felsäkert läge kortet rinner av MS: s standard VGA förarens bosatt i OS (samma för uppstart). Och det fungerar. Det är ATI 32bit Vista drivrutiner du använder köra kortet som orsakar problemet.
|
| |||
| |||
| Thx för att hjälpa det hjälpte en del men frågan im med nu är att vi cant inaktivera ombord förare och vi tryed någonsin sak. tack David |
|
| |||
| |||
| När du säger "ombord" förare, menar du en integrerad grafik chipset förare bosatta i styrelsen? eller Windows betalar? I mycket rekommenderar att du inte bråka med Windows om du inte vet exakt vad du gör. Windows-drivrutiner är bosatt i registret. Fråga bara EvilFantasy om Messing med Windows-registret .... Problemet du har i din kortets drivrutiner, inget mer, inget mindre.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Citat:
Vista är ett helt nytt OS så är alla av förarna. Dölja runt med registret kommer att orsaka mer problem så har du nu! Registreringsenheten verktyg (mjukvara) skadar nog. Använda musen i registret är en dödsstöten. |
|
| |||
| |||
| Har du tagit kortet gått tillbaka till din ombord vid och sedan försöka ta bort ATI-grafik. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 | anaconda1991 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 5 august 2009 08:44 |
| Microsoft Curve 2000 - Tangentbord Utgåva | manman13 | General Hardware Chat | 1 | 11 juli 2009 06:23 |
| Microsoft C + + Error trådlösa kortet | Missangel8 | General Software Chat | 7 | 23 januari 2009 15:49 |
| Grafik problem med farcry | robina80 | PC & Console Gaming | 2 | 17 februari 2008 10:50 |
| Stumped och frustrerade. | Macmac508 | Grafikkort & Skärmar | 3 | 31 december 2007 07:59 |
| Thread Tools | |
| |