mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Problem med grafikkort - PC kraschar när spelande

Reply

Thread Tools
Old 24 maj 2009, 10:02
New Member Group

Default Problem med grafikkort - PC kraschar när spelande

im använder AMD Athlon (tm) 64 X2 Dual (som min moderkortet) men im inte säker på exakt vad problemet kan vara.

Jag har ett anständigt gamla grafikkort, men det alltid har gjort och fortfarande kunna stödja de flesta spelen som World of Warcraft och Warcraft 3, espesically eftersom dessa spel har minimala krav för grafik.
ändå, som im spelar något spel regelbundet, ca 15-20 minuter i spel grafiken blir riktigt dåligt och om jag stannar i spelet ytterligare 5 minuter min dator kraschar. Om jag avslutar spelet, datorn inte kraschar, men taskig grafik stanna tills jag startar om datorn. Theres bara ett par spel som detta inte hända, men det mesta som händer med alla de spel jag försökt. detta också kan vara en moderkortet problem för när jag vänder mig tornet åt vänster eller höger ens något, hela övervaka varv lila / rosa men du kan fortfarande se everyting. och ljud ibland blir illa upp också.
Heres en bild:

och vanligtvis markören går helt vit både i spel och spel.
tack för all hjälp grabbar:)
Jag skulle appreiciate någon hjälp om det finns en lösning på detta problem eller hur man ska förklara om moderkortet eller grafikkortet, eller möjligen båda, eller kanske det lätt fixable:]

Jag skulle också vilja nämna även om min grafik verkar bra på skrivbordet, Theres alltid likadana 5-6 ikoner som saknas sin bild helt, även om de fortfarande finns kvar
Old 24 maj 2009, 12:18
Givargruppen

Har du någonsin rengöras ut insidan av din dator och / eller grafikkort? Det kan bli överhettad på grund av damm .......
Old 24 maj 2009, 13:14
Givargruppen

Ja, det är överhettning.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Rekommenderar ett anständigt grafikkort för Gaming - Newbie Fråga zbersinger Grafikkort & Skärmar 6 21 november 2009 13:49
Palit 9800GT grafikkort Frågor lnicole Grafikkort & Skärmar 0 13 juni 2009 01:12
Grafikkort med ström frågor? marsay001 Grafikkort & Skärmar 11 15 januari 2008 19:17
TV / grafikkort Upgrade Issues mildren4ever Grafikkort & Skärmar 3 13 januari 2008 11:17
Grafikkort föraren frågor ... mark99 Grafikkort & Skärmar 19 22 august 2007 11:49
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.