![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla Jag uppgraderade nyligen min pc. Jag gick från en AMD 3700 + enkel kärna CPU med en AMD X2 4400 + dual core, 1 GB till 2 GB RAM och en skit gammal Maxtor 300GB hårddisken till en WD Raptor 75gb, och det verkar inte vara så mycket snabbare ... fortfarande lite av brist och grafik hakar på spel ibland. Jag kan inte gå upp till den senaste grafikdrivrutiner på mitt X1800XT cos min 19 "breda Viewsonic övervaka redovisar en dålig synk och är svart på stöveln upp så jag använder den preious ATI föraren. Annars har jag en ren installera om XP SP2, och har även uppgraderat bios för att anpassa det nya chipet .. är verkligen i mitt sinne slut och skulle vilja veta anybodies förslag Tack så mycket Jez Edit: Jag har flyttat ditt inlägg till rätt forum. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om alla dessa hårdvara gjort ändringar innan du installerade operativsystemet eller efter?
| |||
| |||
| Maskinvaruförändringar då nya OS till tomma hdd ... |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Jag antar att uppgraderingen var främst för spel? Även om 4400 har två kärnor den har inga extra MHz hastighet och som de centrala strukturen är densamma du inte kommer att se någon nytta när spel som väldigt få spel utnyttjar mer än en kärna. Den extra centrifugeringshastighet av Raptor (nice choice by the way) kommer inte att hjälpa till när spel än möjliggör snabbare laddningstider, men bara om du håller den de-fragged som någon hdd kommer att arbeta snabbare läsning sekventiell data snarare än att gå till olika områden i ett fat för att söka efter nästa del av lasten segmentet. Extra gig RAM hjälper men problemet kan vara med ditt kort. Jag antar att din TFT körs i 1280x1024? Som ni kan se det hela taget en spelupplevelse du havn't verkligen förändrats så mycket när det gäller ditt spel är berörda.
|
| |||
| |||
| Se om enheten är splittrad. Jag tror att även de snabbaste hårddiskarna i dag fortfarande påverkas av fragmentering helt enkelt eftersom filerna vi spelar med är så * många * och så * stor *. Det brukar vara förvånande om du missar ett harmoniskt fullgörande att ditt nya systemet kunde trots den mest avancerade komponenter installerade om hårddisken faller "sjuk". |