mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Letar du att köpa en låg profil kort för min Dell C521 BEHÖVER HJÄLP!

Reply

Thread Tools
Old 8 juni 2009, 00:13
New Member Group

Default Letar du att köpa en låg profil kort för min Dell C521 BEHÖVER HJÄLP!

Jag söker en ny Low Profile grafikkort för min Dell C521 utan att göra någon annan uppgradering för mitt nätaggregat, kylning, ledningar etc. Mitt nuvarande grafikkort är ATI Radeon X1300 128MB och min prisklass är $ 75-150 .

Från att söka via internet, jag fick reda på att min Dell C521 har ett 280W PSU, som vissa säger är inte uppgraderas på grund av dess storlek och form.

Den bästa låga profil (NVIDIA) grafikkort jag kan hitta innefattar: 8600gt, 9600gt, 9800gt, gts250
Från denna lista jag lutade mot 9600gt.

Jag inser att de starkaste kortet, desto mer ström den behöver från sin strömförsörjning. Så jag undrar ... vad är det bästa grafikkortet jag kan komma undan med att bara använda ett 280W PSU. Om det finns några ATI låg profil kort med ungefär samma prestanda och pris som vad jag noterade, jag har inga problem med att köpa en annan ATI kortet.

Jag behöver inte ett grafikkort som kör max på alla de nyaste spelen. Jag hoppas åtminstone att kunna köra spel som Half-Life 2, Call of Duty 4 och Fallout 3 på allt från medelhög till hög inställningar på en anständig upplösning (mitt res. Är 1280x1024) eftersom jag är trött på lösa för 800x600 res. på låg-låg inställningar.

PS Jag vet inte mycket av något om grafikkort än vad jag forskat, så om det finns några andra kompatibilitetsproblem eller tips jag vet du hjälpa mig ... Tack!

Min COMPUTER BRILLOR

Tillverkare: Dell Dimension C521
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000 + ~ 2.1GHz
Minne: 2 GB RAM
Hårddisk: 250 GB
Grafikkort: 128MB ATI Radeon X1300
Skärm: 19''Dell LCD
Ljudkort: SigmaTel High Definition Audio CODEC
Operativsystem: Windows Vista ™ Home Premium
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Grafikkort profil? stivo828 Grafikkort & Skärmar 2 1 juni 2009 15:24
Low Profile / Half Storlek / Half Height PCI grafikkort tomthedrummer1992 Grafikkort & Skärmar 5 16 februari 2009 09:00
Påskjutningstjänster min Dell C521 Ytterligare för Performance hjälp ... DriFT01 General Software Chat 7 16 december 2008 04:30
Byggt en mikro-systemet men behöver för att hitta den bästa låga profil kortet solus Grafikkort & Skärmar 1 28 november 2007 15:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.