mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Mass färgade linjer på skärmen

Reply

Thread Tools
Old 27 december, 2007, 06:18
New Member Group

Mass coloured lines on screen-sp_a0013.jpg

Mass coloured lines on screen-sp_a0014.jpgJag har stora problem med min skärm. Färgade linjer visas på min skärm massor, och det finns en grå plåstret på höger som när man ser på en svart skärm är ett virrvarr av färger. Please help! Vad är orsak och vad ska jag göra?
Bakgrund Info
Min dator är en HP Pavilion zd800
Den har en historia av virus
Aktivitetsfältet fryser när jag slår på min dator så jag har till utloggning och logon igen. Jag har aldrig stänger av den, jag bara övervintra den.
Gemensamma kraschar, speciellt när jag sätter Internet eller spela ett spel som Half-Life 2 och Counterstrike.
Massor av popup-fönster.
Trådlöst internet som varierar är det hastighet drasticaly ner på vissa ställen.
Min dator är mycket högt även när det inte gör något att beskatta!

Är något av dessa problem i samband med färgade linjer? Jag har bifogat bilder på min skärm: normal skärm och svart skärm.
Old 27 december, 2007, 06:48
Givargruppen

Har datorn varit föremål för chocker, som att vara tappats eller något föll på det

Mitt System: --

Processor (s):
Intel 2.4Ghz Core 2 Quad
Moderkort:
Acer EG31M
RAM Minne:
2 GIG DDR2 667
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 8400GS
Ljudkort:
Realtek High Definition Flygburet
Hårddisk (s):
500GB + 250GB + 180gb SATA 2
Optisk enhet (er):
DVD-RW + DVD
Mål / PSU:
Omärkta mål och PSU @ 500 watt
Kylning:
MATERIEL
Nätverk / Internet:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Monitor (s):
19 "LCD och 15 tums LCD
Operating System (s):
Triple Boot - Windows Vista slutlige
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.