![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har precis fått en gammal Emachine 170 desktop (XP SP3) för att leka med för att hjälpa till med min Advent PC tech kursen. Det fungerade fint på vänner hus men när jag kom hem skärmen sägs ofta utom räckhåll 60.4khz/75.5hz. Den Emachine övervaka fungerar bra när den är ansluten till min Dell skrivbord och min Acer bildskärm fungerar bra när den är ansluten till Emachine systemenhet. Jag är inte säker på vad jag ska drabbas första med min hammare! Please help! Hälsningar Rob |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du måste ställa in skärmupplösningen till en inställning bildskärmen stöder i fönstren egenskaper.
| |||
| |||
| Tack för svar Dave (igen!) Monitorn är oanvändbara (är det ett ord?) Som skärmen är tom bortsett från frekvensen felmeddelande. Meny knapparna på framsidan av kontrollen inte svara. Kan jag ställa in rätt upplösning på min Acer widescreen övervaka den igen till Emachine enhet? Monitor i fråga är 14 ". Vad är rätt lösning? Hur har det förändrats under en kort tur i min bil? Hälsningar Rob |
|
| |||
| |||
| Dave, Tack för din hjälp. Jag ändrade inställningarna via Intel Graphics controller och sorterade det. Den uppdateringsfrekvens och sreen storlek var både fel. Jag tror att någon hade inblandning innan jag samlat in PC! Värdefull lärdom. Hälsningar Rob |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| CPU-frekvens! | user1987 | Processorer, moderkort & RAM | 14 | 10 april 2008 04:18 |
| Hjälp brådskar ... Monitor Error | Tidusffx | General Hardware Chat | 11 | 9 mars 2008 02:18 |
| Trådlös Frekvens | JF90 | Nätverk, Modem & VoIP | 2 | 22 december 2007 13:45 |
| Signal över utbud, hjälp mig snälla | slipend | General Software Chat | 6 | 23 november 2007 10:06 |
| Behöver du en början av en rad PC Monitor | Thunderer | Grafikkort & Skärmar | 5 | 3 oktober 2007 22:56 |
| Thread Tools | |
| |