mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Monitor Troubles - Fast Response Please!

Reply

Thread Tools
Old 27th Feb 2008, 12:18
Medlem Group

Hei alle,

Jeg har noen problemer med skjermen min. Jeg har en Samsung Syncmaster 22 tommer, og det har sluttet å fungere. Jeg kom hjem i dag, våknet jeg opp PC fra dvalemodus, og oppløsningen var svært store. Hvis jeg flyttet musen til toppen av skjermen, skjermen flyttes opp, hvis jeg flyttet musen til bunnen, flyttet den ned, osv. .. jeg har aldri sett dette før. Så jeg prøvde å konfigurere oppløsningen i Kontrollpanel, og det ga meg et utvalg av ca 30 forskjellige oppløsninger (Theres normalt kun som 5) ... så jeg prøvde å skyve det tilbake til mitt opprinnelige og det ville ikke fungere. Det bodde på samme oppløsning og spurte meg om jeg ville beholde innstillingene. Så neste jeg prøvde å starte maskinen, nå skjermen virker ganske dødt, det liker de ikke får noen form for signal for alle fra datamaskinen uansett hva jeg gjør.

Jeg har ett 8800GT, Windows XP Pro ...

Jeg hektet en liten 15 tommer ekstra skjerm jeg måtte opp til maskinen for å se om det fungerte, og det fungerer fint. Jeg har også prøvd å koble den andre skjermen på med dette for å se om mitt Nvidia programvare ville oppdage det, og det gjorde det ikke. Heller ikke kan det finne den i en skanning.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, skjermen bare viser skanning via "digital" og "Analog" øverst til venstre, prøver å plukke opp signalet, og når den svikter, viser det bare en boks som sier "Check Signal Cable - ANALOG "

Alle hjelpe behage? Jeg har mye arbeid å få gjort i kveld, og jeg vil ikke kunne gjøre det uten at skjermen så rask respons er verdsatt.
Old 27th Feb 2008, 12:36
Donor Group

Høres for meg ut som skjermen har gått dårlig.
Hvis PCen virker fint med 15 "skjerm, og Samsung fungerer ikke på den andre PCen, må Theres være en skjerm feil.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 27th Feb 2008, 15:24
Donor Group

Strøm av skjermen. Telle til ti. Power skjermen igjen. Reboot. Hvis du kan se POST skjermen så skjermen er fin og du kan få den tilbake ved å justere operativsystemet kontrollene, ellers skjermen trenger reparasjon.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 29th Feb 2008, 18:43
Medlem Group

Nope, din helt feil.
PCen har "glemt" grafikkortet. Du må koble skjermen tilbake til det innebygde VGA / DVI-port, og re-installere grafikkortet helt. Årsaken skjermen "trekk" når du beveger pekeren og hvorfor du får massevis av ulike oppløsning alternativer er fordi datamaskinen ikke vet hva de eksterne GPU kan håndtere dimensjon-klok.
Bare gjør som jeg har sagt, og det vil bli bra. (Jeg vet dette fordi min venn hadde dette skje med ham.)
=)
Old 1 mars 2008, 05:23
Donor Group

Jeg husker at man, that's good.

ETA: Jeg har nettopp re-les hva jeg skrev, og jeg tror jeg enig med deg i det.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.