![]() |
|
| |||
| |||
| Hei alle, Jeg har noen problemer med skjermen min. Jeg har en Samsung Syncmaster 22 tommer, og det har sluttet å fungere. Jeg kom hjem i dag, våknet jeg opp PC fra dvalemodus, og oppløsningen var svært store. Hvis jeg flyttet musen til toppen av skjermen, skjermen flyttes opp, hvis jeg flyttet musen til bunnen, flyttet den ned, osv. .. jeg har aldri sett dette før. Så jeg prøvde å konfigurere oppløsningen i Kontrollpanel, og det ga meg et utvalg av ca 30 forskjellige oppløsninger (Theres normalt kun som 5) ... så jeg prøvde å skyve det tilbake til mitt opprinnelige og det ville ikke fungere. Det bodde på samme oppløsning og spurte meg om jeg ville beholde innstillingene. Så neste jeg prøvde å starte maskinen, nå skjermen virker ganske dødt, det liker de ikke får noen form for signal for alle fra datamaskinen uansett hva jeg gjør. Jeg har ett 8800GT, Windows XP Pro ... Jeg hektet en liten 15 tommer ekstra skjerm jeg måtte opp til maskinen for å se om det fungerte, og det fungerer fint. Jeg har også prøvd å koble den andre skjermen på med dette for å se om mitt Nvidia programvare ville oppdage det, og det gjorde det ikke. Heller ikke kan det finne den i en skanning. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, skjermen bare viser skanning via "digital" og "Analog" øverst til venstre, prøver å plukke opp signalet, og når den svikter, viser det bare en boks som sier "Check Signal Cable - ANALOG " Alle hjelpe behage? Jeg har mye arbeid å få gjort i kveld, og jeg vil ikke kunne gjøre det uten at skjermen så rask respons er verdsatt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Høres for meg ut som skjermen har gått dårlig.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Strøm av skjermen. Telle til ti. Power skjermen igjen. Reboot. Hvis du kan se POST skjermen så skjermen er fin og du kan få den tilbake ved å justere operativsystemet kontrollene, ellers skjermen trenger reparasjon.
| |||
| |||
| Nope, din helt feil. PCen har "glemt" grafikkortet. Du må koble skjermen tilbake til det innebygde VGA / DVI-port, og re-installere grafikkortet helt. Årsaken skjermen "trekk" når du beveger pekeren og hvorfor du får massevis av ulike oppløsning alternativer er fordi datamaskinen ikke vet hva de eksterne GPU kan håndtere dimensjon-klok. Bare gjør som jeg har sagt, og det vil bli bra. (Jeg vet dette fordi min venn hadde dette skje med ham.) =) |
|
| |||
| |||
| Jeg husker at man, that's good. ETA: Jeg har nettopp re-les hva jeg skrev, og jeg tror jeg enig med deg i det. |