![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag har lite problem med min bildskärm. Jag har en Samsung Syncmaster 22 tum, och det har slutat fungera. Jag kom hem idag, vaknade min dator från viloläge, och resolutionen var mycket stort. Om jag flyttat musen till toppen av skärmen, flyttade skärmen upp, om jag flyttade musen till botten, flyttade ner, etc. .. jag har aldrig sett det här förut. Så jag provade att konfigurera den resolution i Kontrollpanelen, och det gav mig ett urval av cirka 30 olika upplösningar (normalt theres only like 5) ... så jag försökte skjuta den tillbaka till min ursprungliga och det skulle inte fungera. Den stannade på samma upplösning och frågade mig om jag ville behålla inställningarna. Så nästa jag försökte starta maskinen, nu bildskärmen verkar ganska död, sin vilja att inte få någon form av signal alls från datorn spelar ingen roll vad jag gör. Jag har ett 8800GT, Windows XP Pro ... Jag kopplade en liten 15-tums bildskärm reservdelar jag hade fram till maskinen för att se om det fungerade, och det fungerar bra. Jag har också försökt koppla den andra följa med i den här för att se om mitt Nvidia programvara skulle upptäcka det, och det gjorde det inte. Inte heller kunde man hitta den i en skanning. Jag vet inte vad jag ska göra, bildskärmen bara visar scanning genom "Digital" och "Analog" i övre vänstra och försökte plocka upp en signal, och när den misslyckas, visar det bara en ruta där det står "Check Signal Cable - ANALOG " Any help please? Jag har en hel del arbete för att få gjort i kväll, och jag kommer inte att kunna göra det utan att följa så snabba svar mottages tacksamt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter för mig som bildskärmen har gått dåligt.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Effekt av bildskärmen. Räkna till tio. Power skärmen igen. Pånyttfödd. Om du kan se POST-skärmen sedan bildskärmens fina och du kan få tillbaka det genom att anpassa operativsystemet kontroller, annars övervaka behöver repareras.
| |||
| |||
| Nope, du helt fel. Datorn har "glömt" ditt grafikkort. Du måste ansluta bildskärmen tillbaka till inbyggda VGA / DVI-port och installera grafikkortet helt. Anledningen till skärmen "rör sig" när du flyttar pekaren och varför du får massor av olika alternativ lösning är att datorn inte vet vad den externa GPU klarar dimension-wise. Gör bara som jag sagt, och det kommer att bli bra. (Jag vet det eftersom min vän hade detta hända honom.) =) |
|
| |||
| |||
| Jag kommer ihåg att man, that's good. ETA: Jag är återigen läst vad jag skrev och jag tror jag höll med dig i det. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Computer frös. Nu Kommer inte Boot. Inget svar från Monitor | Mooney | General Hardware Chat | 1 | 11 juni 2009 07:57 |
| Mycket långsam reaktion Temne - datorn låser sig i några sekunder vid stängningen program | lotty26 | General Hardware Chat | 2 | 24 maj 2009 06:03 |
| Äpplen svar på Vista annonskampanj | evilfantasy | Off Topic Discussion | 20 | 22 oktober 2008 10:15 |
| Ny dator, nr tangentbord svar! | Jimmy1405 | General Hardware Chat | 8 | 30:e sep 2007 10:57 |
| Konstiga svar | kknight0506 | Windows-operativsystem | 1 | 12 maj 2007 06:10 |
| Thread Tools | |
| |