mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Monitorer in powersave läge under användning

Reply

Thread Tools
Old 4 November 2008, 17:01
Givargruppen

Default Monitorer in powersave läge under användning

Hej, jag har icke haft några problem med min dator sedan jag byggde den igen i april. Jag hade vissa problem med ett par virus häromveckan men de verkade ha klarats upp.

Vid två olika tillfällen i dag både mina monitorer - Jag kör duell inställning - upp powersave läge när jag var i mitten av att spela ett spel.

Finns det någon som har några idéer om vad problemet kan vara? Med inget annat alternativ, jag var tvungen att starta om datorn. Det verkar vara bra bortsett från detta. Jag har ett GeForce 8800GT och min PSU är Corsair HX620W. Om några andra detaljer som krävs kan jag ge mitt fulla provanordning specar, tänkte att det kan ha något att göra med en effekt av brist / Överspänningsskydd till GPU? Eller något klippa ut med GPU själv?

Tack på förhand
Old 4 November 2008, 17:11
Administrator Group

Eftersom det var både monitorer är det inte dem kan GFX drivrutiner felaktiga GFX-kort eller en effekt frågan antar jag.

Har det gjort det sedan, är det just det spelet?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 4 November 2008, 17:16
Moderator-gruppen

Kan vara en värme problem med ditt grafikkort, bör du hämta Atitool och kör "scan för artifacts" att kontrollera att se vad Kinda temps du

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 4 November 2008, 17:24
Givargruppen

1 förare. PSU bör inte vara en fråga.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 4 November 2008, 17:40
Givargruppen

När du säger "Två gånger" betyder det samtidigt spelar 2 olika spel, eller samma spel, men efter en re-boot? Dessutom, vilket spel är det?

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 5 November 2008, 03:21
Givargruppen

Tack för svar grabbar. Spelet är WoW. Det hände en gång på eftermiddagen så jag startas om och gick tillbaka till Uni. Sen på kvällen det hände igen. Im inte säker på att temps kan vara en faktor. Jag har ett Antec 900 fall och kärnan temps aldrig riktigt få omkring 30 grader. Jag ska hämta och köra det programmet i alla fall bara för att utesluta det.

Efter att jag hade postat i går kväll började jag undra om det kanske det kan vara för mycket belastning på GPU? Jag har kört duell skärmar för ett par månader nu, och inget som det här har hänt, så Im Kinda stomped.
Old 5 November 2008, 09:29
Givargruppen

OK, oblig har legat på hela dagen. Sitter gärna på omkring 34 när Im inte göra mycket på det. Spelat WoW i ungefär en timme och det blev upp till 40 grader. Fortfarande kör fina ...
Old 8 november 2008, 07:36
Givargruppen

OK, en nyemission är att ibland när jag går min dator på skärmen kommer att starta och visa den vanliga boot skärmen. Sen strax efter Windows ladda upp skärmen monitorn kommer bara svart och vistelse svart. Det gör detta utan att behöva gå in powersave läge. Kan någon vänligen sprida lite ljus över detta? Det är inte ett stort problem men oblig isnt att gamla och jag vill se till att den hålls i bästa skick möjligt.

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.