![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, Nice forum ni har här. I'm Jim och jag är ny på datorn byggnaden men tror att jag visste nog, väl Heres historien: Jag tidigare hade en dator med ett AGP ATI grafikkort ställa upp och jag ville ha något med lite mer makt. Jag loggade in på ebay och purchassed en PCI-E MSI Nvidia 7900GTO och ett MSI K8-neo4 platina moderkort att gå med på det (båda används). Så efter att bli glada när det kom jag åkte genast och monterade allt enligt manualen. Men när jag delt med några problem med chipset Heatsinks Jag fortsatte att slå på datorn och allt jag fick var kraften lysdioder, alla fans (inklusive Gfx kort) och ljusen på mitt tangentbord. Bildskärmen har inte märkt något, inte ens ett flimmer. Jag har provat den här datorn på 2 andra monitorer och fortfarande det inte att fungera. Därför är problemet med själva datorn. Nu har jag sprang datorn med den gamla mobo och Gfx kortet och det fungerar bra igen. Så har jag gjort något fel? Har dessa ebayers sålde mig trasig hårdvara? Finns det något jag kan göra? Allvarligt killar anyhelp med denna fråga skulle vara oerhört appriciated, speciellt med min en nivå tentor börjar i morgon! : ( Tack, Jim |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Jimmy
Välkommen till TCF Jag tror anledningen är ingenting att arbeta med det nya paketet installeras beror på att du har gjort omfattande system maskinvaruförändringar och det är en sak som XP inte tycker som den tycker din aa pirat. Du kommer att få komma in på Microsoft och berätta för dem vad du har gjort och de kommer troligen att skicka en ny nyckel när du kommer att installera. Mitt System: #
|
|
| |||
| |||
| Jag har hört innan att detta kan vara sant, men med min dator inte starta upp även i bios-läge kan jag inte se vad detta har att göra med mitt operativsystem? Skärmen visar inte något litrally ingen registrering av anslutningen till min dator alls - bara svart. Skärmen är på minnet i vänteläge. Jag har upptäckt att jag får en lång signal från mitt moderkort på start, jag vet inte om det betyder något är fel eller att systemet är bra. Jag gjorde försök köra utan ram för att se om man plockar upp det och ja det går lång pip kontinuerligt så verkar fungera. Theres no onboard grafik för att testa om moderkort fungerar så tror jag vad jag behöver göra är att ta mitt grafikkort till en kompis och köra det på sitt system, om det fungerar kör sedan hans grafik i gruvan och avgöra om felet ligger med antingen grafik eller moderkortet. Efter att jag kommer att försöka med ett annat nätaggregat och se om något är fel med det, som ni ser är jag ganska borta! Men säkert är det att göra med min hårdvara inte min os? - Även om jag kan ha fel lol |
|
| |||
| |||
| Vad bios har du Jimmy? |
|
| |||
| |||
| Jag har inte en aning mate lol, ill se om jag kan hitta något i manualen som skulle berätta för mig så jag kan inte bara titta på vad det står på skärmen. Yer det har gett mig ett stort BIOS Version nummer: W7185NMS V1.0 150305 Om thats relevant eller inte för vad du begär im inte helt säker? Ledsen kompis Jag är inte den mest intelligenta person när det gäller datorer. |
|
| |||
| |||
| Efter att söka runt lite det verkar som det är en Award Phoenix BIOS men det verkar fortfarande komma ner till att grafikkortet är fel. Ta en titt här för ytterligare information. http://www.helpwithpcs.com/upgrading...beep-codes.htm |
|
| |||
| |||
| Höger jag se. Tja vad jag ska göra nu är att testa mina grafikkort i min kompisar st och testa hans i gruvan och se vad jag kan skildra. Tack för din hjälp Wolfey kommer jag att vara säker på att hålla er uppdaterade. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prova grafikkortet i en annan maskin för att bekräfta det är inte fel.
Och / eller Du kan också köra en dator med något anslutna insidan som skär ut en hel del problem. Dra ut allt utom makten att moderkortet och låta RAM, CPU och grafikkort isatt Koppla / koppla alla hårddiskar, cd-rom, ljudkort etc. Försök att om det fortfarande doesnt efter en skärm Jag vill säga ett fel på moderkortet. Mitt System: Hybr! D
|