mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Min framtid Tre Monitor Setup Dilemna ..

Reply

Thread Tools
Old 7 april 2009, 13:37
Givargruppen

Default Min framtid Tre Monitor Setup Dilemna ..

Ok, så jag hoppas att fullständigt uppdatera min övervaka installationen.

På mitt bord jag vill ha 2 skärmar exakt samma, ungefär runt 20 "markör, troligen 19" med hjälp av mitt grafikkort med dubbla övervaka kapacitet.

Men jag vill också ha en HD-32 "Samsung på min vägg, visar samma som sekundär bildskärm på mitt skrivbord.

Min fråga är resolution.
Jag måste använda en splitter för att komma från en DVI-utgång på GPU-kort (den andra output) till två, en för skrivbord och en på väggen, så att de skulle visa samma.

Men HD-skärm på väggen skulle naturligtvis ha en mycket högre upplösning än skrivbordet en skulle kunna.

Så är mitt scenario möjligt alls?

Vilka svar skulle en Standard Definition widescreen-bildskärm har en 1080p upplösning? Skulle det kunna korrekt skala ner så att den kan visa något som är mer anpassade till det? Eller skulle det ha en nervös brakedown?

Jag hade beslutat skrivbordet som också bör widescreen (även om jag inte först vill att de ska vara), eftersom jag trodde att skulle förmodligen bidra till att situationen ser som HDTV vore naturligtvis widescreen så jag vill använda en 16: 9 resolution om den, så att det inte ser dumt.

Tack, jag ska lägga till länkar till två typer av monitorer på botten ska du inte kommentera på priserna, det är inte det billigaste, bara den första Google-resultat.

Samsung väggmonterade Full-HD widescreen
Dell 18.5 "SD reception jobbies widescreen också (2)

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 7 april 2009, 13:59
Ledamot Gruppen

Bara få en 1080P övervaka .. De resolutioner som skulle vara densamma sedan över alla skärmar och du bör inte se ett problem.

Monitorer har alltid varit högre upplösningar än TV så om du har ett grafikkort du kan ganska mycket garanti för att du enkelt kan lägga ut en 1920x1080 upplösning.
Old 7 april 2009, 14:02
Givargruppen

Det är inte helt lösa situationen men eftersom mitt grafikkort klarar av det, det är HD och allt, men jag vill ha 2 ordinarie definition monitorer PLUS en HDTV, jag har inte råd med 3 HD-skärmar.

De jag kopplade också är vad som kommer att använda, men jag måste veta om jag kan lyckas visa samma bild på en HD 32 "och en SD 18.5" med förnuftiga resolutioner om båda?
Old 7 april 2009, 14:13
Ledamot Gruppen

Dessa monitorer är ganska bra men att du inte behöver 1000:1 kontrast och Dell är alltid dyrt. Du kan plocka upp en 22 "monitor kan 1920x1080 för förmodligen £ 150 vardera, kan vara dyrt men värt det! Jag har märkt dock att ljusstyrkan är ganska låga ..

När det gäller resolutioner gå, jag är säker på att du kan. Det blir ett mycket brett resolution Men mina vänner är 2464 * 900. Du ska kunna ställa de resolutioner självständigt kunde jag på min laptop men det var för 2 skärmar. Om du sätter på TV på ett och 2 monitorer på andra utdata med en splitter ska du bli bra =)
Old 7 april 2009, 15:05
Givargruppen

Ja jag vet att det skulle fungera OK sådär, men problemet är att jag behöver det så här:
Channel 1 ........................ Channel 2
Primär Dell .................. Sekundär Dell
HD Samsung

Så frågan blir att jag kan bara ha en lösning för de två olika skärmar ...

Som jag skulle behöva ställa upplösningen i HD för Samsung, och jag kommer bara att hoppas att Dell kan downscale eller något antar jag ...
Old 7 april 2009, 15:10
Ledamot Gruppen

En vän till mig (registrerad den här, går under namnet AfterShock) sagt att det är möjligt men jag vill göra några intensiva forskning först innan du får ett dyrt problem.
Old 7 april 2009, 15:14
Givargruppen

Tack för input,

Jag ska prova det i alla fall och om det fungerar inte jag gör något som använder en lägre upplösning på HDTV så det är omgivna av en svart ram, which'd vara irriterande men det skulle fungera.

Det tar ett par månader att få de medel tillsammans och för det och det, men när det är gjort får jag tillbaka på denna tråd och upplysa världen om detta fungerar eller inte!
Old 7 april 2009, 15:39
Ledamot Gruppen

Låter som en plan dude. Hoppas det funkar!
Old 8 april 2009, 01:45
Givargruppen

Tack: KAPUSCHONG:

Jag ska prova det som planen redan är första ...

Men efter att sova på det undrade jag om det jag försöker göra är en av fördelarna med SLI eller XFire?
Jag ska bara åka dit även om det inte fungerar på ett enda grafikkort, dont vill satsa mer på 2 nya kort som min nuvarande inte stödjer SLI
Old 8 april 2009, 11:19
Ledamot Gruppen

Jag tror i SLI och Xfire grafikkortet makten kombineras för att skapa en mer kraftfull grafik processor, jag tror att den extra kort hamnar är funktionshindrade medan det är flera kort läge men jag måste slå upp det ..
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.