mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Är Min GPU Deffective?

Reply

Thread Tools
Old 22 maj 2009, 14:56
Givargruppen

Default Är Min GPU Deffective?

Nåväl, detta är fel jag fick
http://support.microsoft.com/?kbid=293078
Jag tror thats vad som orsakar alla mina BSOD's. vad gör ni tror?

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 22 maj 2009, 16:46
Givargruppen

Tja med tanke på att jag har haft BSOD frågor eftersom jag byggt denna maskin och det ser ut som hela tiden hade jag ett nVidia-GPU att intermittent malfunctioned direkt ur lådan, jag tror det är mycket troligt.
Old 22 maj 2009, 17:03
Givargruppen

förbanna. den alltid i mitten av ett spel eller rätt när jag klickar på slumpmässiga saker. när det fungerar i ett spel det går utmärkt och sedan slumpmässigt, BAM! men jag kan spela i timmar på slutet innan det händer.
Old 22 maj 2009, 22:11
Givargruppen

Låter precis som mina. Jag höll "fastställande" andra saker och det skulle fungera bra och som du säger, bam från ingenstans det låses upp.

Jag har två kort, så jag körde dem en i taget för att se. Den här har fungerat felfritt i ca en vecka nu, den andra ett bud upp från början, så jag är ganska övertygad om det är problemet.

Kan du släppa dina gamla kort för att se om det fungerar?
Old 23 maj 2009, 11:41
Givargruppen

jag dont har ett gammalt kort. men im Guna installera Windows 7 på den andra hårddisken (när jag hittar en darn tom DVD) och om det fortfarande handlar upp kan jag antar det är att GPU. Gud Dang. och har mer än 30 dagar också. så jag skränande skickas tillbaka till newegg. Behöver jag registrera den GPU om BFG för att RMA det?
Old 26 maj 2009, 00:17
Givargruppen

Nästan säkert ja. Jag vet att du gör för EVGA.
Old 26 maj 2009, 12:17
Givargruppen

OK, bra, sitt Guna RMA idag. detta sux ... den plats jag har att skickas det till är bokstavligen 1,58 miles från mitt hus ... och de brukar jag bara släppa det till den plats ... så jag har att skickas det.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.