mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Är mitt grafikkort misslyckas?

Reply

Thread Tools
Old 5 juni 2008, 06:57
New Member Group

Default Är mitt grafikkort misslyckas?

Okej så här är grejen. Jag har ett nVidia GeForce FX 5500 256 MB grafikkort. Det skulle spela alla spel jag ville gärna Halo, Red Faction, World of Warcraft osv bara böter. Men sedan gick jag för att uppdatera mitt grafik förare och plötsligt nu min 3d spel spela 5-10 sekunder kanske längre och sedan spelet fryser men ljudet fortsätter looping och sedan efter 5-20 sekunder unfreezes, fortsätter gameplay och då det händer igen. När jag hade WoW installerat det även gjorde det och sedan gick till en Blue Screen of Death och jag var tvungen att stängningsanordning och stänger av min dator.

Jag försökte rullande tillbaka förare cuz saker fungerade helt bra innan men ingen lycka. Jag fortfarande cant play min 3d spel längre.
De hålla frysning / soundlooping / unfreezing och upprepa det som är irriterande.

All hjälp skulle uppskattas. Jag har också sedan avinstallerats WoW och installeras så snart som didnt hjälpa så jag avinstallerade det igen. Men jag kommer att installera om det behövs för att se vad BSoD sagt.

Allt fungerade perfekt innan jag försökte uppgradera mina drivrutiner.
Även Ive försökt avinstallera mitt grafikkort drivrutiner och installera dem. Men ingen lycka.

Här är mitt nuvarande System specs:
Modell: Dimension 2400
Operating Systems: Windows XP SP 2
Processor: Intel Celeron CPU 2,40 GHz
Minne: 1022 MB Ram
BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A05
Bildskärmskort: nVidia GeForce FX 5500
Ljud: SoundMAX Digital Audio

Jag uppskattar all hjälp.
Old 5 juni 2008, 08:00
Givargruppen

Default Är mitt grafikkort misslyckas?

Har du provat simpily takeing kortet ut, blåser av allt damm och åter sittplatser det?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Bäst AGP-grafikkort marko Grafikkort & Skärmar 6 12 september 2009 03:13
Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 anaconda1991 Grafikkort & Skärmar 9 5 august 2009 08:44
Är det mitt Bildskärmskort Annars? Gemini Grafikkort & Skärmar 1 22 juni 2009 15:55
Få nya grafikkortet. Coolyxxx Grafikkort & Skärmar 4 7 december 2008 13:24
Hjälp med grafikkort ..... CrazyAce Grafikkort & Skärmar 1 10 december 2007 00:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.