![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har försökt be om detta på ett annat forum, men egentligen inte få ett svar, så jag hoppas jag har bättre lycka här. För ca 9 månader nu, och försöker att köra en grafisk-tunga program (Second Life) min skärm flimmer, frysa och sedan min dator kommer att krascha. När datorn startar om sig själv, min skärm är alla "stora" och ställt till det. Jag finner mig själv med att starta om datorn manuellt flera gånger innan min skärm går tillbaka till det normala. Jag har försökt reseating kortet flera gånger, rengöring ut damm inuti datorn, byta kabeln att ansluta kortet till monitorn runt, rullade mina drivrutiner installerade de senaste drivrutinerna. Och jag har fortfarande problemet. Sedan tycker jag att det är en felaktig grafikkort - Jag beställde en ny och det ska vara här snart. Efter kraschar upptäckte jag att på den svarta starta upp skärmen (Jag är ledsen, jag vet inte namnet på det lol) alla tecken är konstigt. Det finns utropstecken där det borde finnas nummer, felstavade ord, flimrande tecken ... det är verkligen konstigt. När jag ser att skärmen ser alla galen sådär, jag vet att min skärm kommer att skruvas upp för - och det alltid är. Skulle ett fel grafikkort orsaka att hända med de starta upp skärmen? Eller skulle det vara ett annat problem som orsakar det? Övergripande frågan: Har alla mina problem verkar grafikkort samband? Tack på förhand för all hjälp! Och Hör av dig om du behöver några ytterligare info! -Joy Min info: Operativsystem: Win XP Home Antivirusprogram: AVG CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000 + Moderkort: Gigabyte M57SLI-S4 Ram: 4GB Grafikkort: Nvidia GeForce 8500 GT 512MB Strömförsörjning: 750 Watt Thermaltake ToughPower |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det låter som om ditt grafikkort, det är inte så bra för spel eller för att köra en grafisk "s-tunga program, resten verkar bra
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Grafikkort RAM - laptop grafikkort suger | elioenai | Grafikkort & Skärmar | 3 | 15 mars 2009 14:49 |
| Jag vill använda mitt lager grafikkort och min uppgradera grafikkortet Toget | demon102 | Grafikkort & Skärmar | 3 | 2 august 2008 13:32 |
| Är mitt grafikkort misslyckas? | ninetail3df0x | Grafikkort & Skärmar | 1 | 5 juni 2008 08:00 |
| HJÄLP! Vilket grafikkort behöver jag? | VideoNightmare | Grafikkort & Skärmar | 3 | 15 mars 2008 05:38 |
| Vilket grafikkort? | ChrisInPa | Grafikkort & Skärmar | 2 | 10 august 2007 12:17 |
| Thread Tools | |
| |