mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Behöver ATi grafikkortet. Jag är något nytt

Reply

Thread Tools
Old 18 januari 2009, 22:28
Ledamot Gruppen

Default Behöver ATi grafikkortet. Jag är något nytt

Jag har alltid trott och fick nVidia

Jag är inte säker på hur ATi fungerar

I grund och botten, jag behöver ett ATi kort som är något equivlent till 9800GTX + + eller nåt

en hög slutet ATi

Jag behöver det pris som skall kapslas cirka 200 dollar. lite högre wouldnt vara ett problem

Tack
Old 19 januari, 2009, 04:03
Givargruppen

9800GTX + är inte precis hög slut. De 4850 är likvärdig. Varför behöver du ATI?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 19 januari, 2009, 10:46
Givargruppen

Har du bara vill ATI helt eftersom det senaste du har valt nVidia?

Det är inte en bra anledning att ändra över - särskilt när du pratar med att få ett motsvarande kort, det är inte ens en uppgradering.

PS älskar sig kol
Old 19 januari, 2009, 11:45
Ledamot Gruppen

Jag byte till ATi eftersom mitt mobo är tänkt för det och tar bara Crossfire (thats det som står på sin webbplats)

så thats varför ... väl jag något att spela alla moderna spel idag på ultrahög sådana ass farcry2, GTA IV, kanske Häxkungens om u kan göra det

Jag har för närvarande en
Intel Core i7
2GB DDR3

Så jag har en bra datorer och allt, men min vid kortet Makin en flaska nacken u nej?
Old 19 januari, 2009, 13:07
Ledamot Gruppen

Jag skulle inte räkna med att spela GTA4 smidigt, dess hemska, inte fungerar i Crossfire heller ..

Ett bra grafikkort (HD4870 eller HD4870X2) ser dig genom Häxkungens och Far Cry 2 ganska enkelt.
Old 19 januari, 2009, 13:12
Givargruppen

Jag tror inte att det endast skulle ta korseld kunde jag förstår säga, om det godtas en singulär nVidia kortet eller flera XFire, men jag tror inte Theres några moderkort som pointblank vägrar att ta ett enda GCard ..

Har ni några andra spec thats måste ha?

dvs. HD, eller Dual övervaka stöd?
Old 19 januari, 2009, 15:22
Givargruppen

Ja, nVidia är bättre hög slut, och med den tid som du vill göra Crossfire kommer det att finnas ett enda kort som slår vad du köpte i Crossfire ändå. Banking på dyra, opålitliga flera kort = dålig idé. Som alltid köper i dag, inte i morgon - då kan du utöka din budget lite och få ett GTX 260.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Grafikkort RAM - laptop grafikkort suger elioenai Grafikkort & Skärmar 3 15 mars 2009 14:49
Jag vill använda mitt lager grafikkort och min uppgradera grafikkortet Toget demon102 Grafikkort & Skärmar 3 2 august 2008 13:32
HJÄLP! Vilket grafikkort behöver jag? VideoNightmare Grafikkort & Skärmar 3 15 mars 2008 05:38
Grafikkort hjälp divindavid13 Grafikkort & Skärmar 11 8 oktober 2007 13:15
Videokort sam2545 Grafikkort & Skärmar 12 3 juli 2007 09:29
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.