mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Behöver du hjälp att välja en bildskärm. Förslag på killar? :)

Reply

Thread Tools
Old 3 mars 2008, 21:30
Givargruppen

Default Behöver du hjälp att välja en bildskärm. Förslag på killar? :)

DISCLAIMER: På något sätt har jag pengarna till att köpa en just nu. Jag är bara att plocka en som ett "jag in min sevärdheter på denna en" typ av affär, och sedan sikta på det priset. Skicka inte listan priset efter MIR eftersom båda hållen, jag måste fortfarande framför fullt pris, och därför kan vara missvisande.

Tja, nu när jag har det ur vägen, jag ser att så småningom köpa en ganska anständigt stora bildskärmen. Jag letar i en bildskärm som är ca 22 inches. Man skulle kunna säga att jag går lite överstyr, men jag redan hälls mitt hjärta och själ i mitt torn och dess innehåll. Så för att berömma det, jag skulle vilja ha ett trevligt och schejken skärmen.

Jag har bara ett fåtal regler, och jag är inte säker på om alla är praktiskt, så är du välkommen att ringa mig på dem, eftersom jag inte vill driva något som inte är värda min tid.

En av dessa bestämmelser är en mycket låg responstid. Om jag inte missminner mig, som helt enkelt betyder hur snabbt bilden blir omplaneras till skärmen, och genom en låg responstid, det ger en smidigare letar ström av bilder. Rätta mig om jag är fel eftersom jag vet mycket lite i form av skärmar.

En annan sak som jag mycket hellre är att skärmen är svart, och att strömbrytaren på framsidan av skärmen. I fråga om det är svart, 99% av mitt torn och kringutrustning, inklusive mina högtalare är svarta. Jag skulle vilja ha en viss enhetlighet till det. Och som för strömbrytaren och sådant, jag tycker att det är dumt att du skulle sätta en så viktig knappen på baksidan av panelen. Det kommer sannolikt att irritera mig mycket snabbt, och det leder också till den potential som lämnar fläckar från fingrar och händer på skärmen. Du vet ... till exempel, om jag låter min bror eller någon annan här, och de går att vända på den och resten sin tumme och palm på framsidan eftersom de går att slå på den ....

Även jag är lite besatt i fall ni inte har märkt hahah ...

Och viktigast av allt, jag vill inte få skruvas. Jag ser 22inch monitorer sälja för en bra bit över $ 350 dollar bara för att de har en särskild ställning, och de kommer med en inbyggd högtalare eller något löjligt så. Jag har redan talare, och jag kan inte ge två s *** s om det kan justeras uppåt, nedåt, vänster höger, och låter mig se den perfekt även om det på min jävla taket. Jag behöver inte något speciellt. Det måste bara se fin och fungerar bra och samtycker ovannämnda.

Bara för ytterligare klargöranden, ja jag ska ställa in siktet på monitorn och dess pris, men billigare är aldrig en dålig sak. Även om avvikelsen är att det är 21 inches, eller något större eller mindre, det gör jag inte riktigt försiktig om det är bara en tum eller två. Du får gärna skicka alla tänkbara kandidater och göra ett mål för det, och som jag nämnde tidigare kan du upplysa mig mer om skärmar och vad aspekter att titta på.

All forskning jag har gjort har varit på newegg.com. Det skulle vara trevligt att beställa den därifrån, men om det är en bra affär, men det är på en annan hemsida, det sannolikt inte kommer att innebära några problem för mig.

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 4 Mars 2008, 01:53
Moderator-gruppen

Hej, jag skulle gå med Samsung 226BW från ägg, som du kan se på bilden nedan har knappen på framsidan:)
När det gäller svarstid, ju mindre antal bättre, alla av pixlar på en lcd är lite elektroder att ta tid att ändra, så om svaret Temne är skräp när du flyttade pekaren runt på skärmen som du skulle få en ganska suddig effekt Följande efter det vet som "spökbilder"
Du kommer också att märka det spökbilder när spelande eller möjligen filmvisning

Detta är en stor bildskärm och har haft massor av bra recensioner över hela linjen

Den svarta har en knapp på framsidan, god kvalitet och kostar mindre än $ 350

Du skränande gå fel med den här en

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 4 Mars 2008, 10:52
Givargruppen

Det var faktiskt den allra första en av dem jag såg. Jag älskar hur den ser ut, och 2 millisekunder är mycket trevligt. Jag är bara lite miffed om 309,99 prislapp. Jag fick veta att det är möjligt att hitta en trevlig skärm sådär så lågt som 230. Därav varför jag något lämnat 226BW som sekundärt alternativ. Om det är bara inte möjligt att hitta en lika fin, så det kommer troligen flytta från sekundär till primär.
Old 4 Mars 2008, 11:24
Moderator-gruppen

Jag har exakt övervaka .....

Jag tycker att det är ett mycket bra pris för vad du får ...

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 4 Mars 2008, 14:01
Givargruppen

Hur som helst vill jag att överväga alla tänkbara alternativ. Det måste finnas andra skärmar därute med liknande egenskaper, och jag vill shoppa runt första. Det fanns aldrig en tvekan om att 226BW skulle bli ett alternativ, och det är fortfarande ingen tvekan om. Men jag vill se vad du skulle ha plockat om du inte kunde få denna bildskärm.
Old 4 Mars 2008, 22:06
Givargruppen

Jag breddade min sökning vyer lite. och jag har upptäckt att det finns ett alternativ, men jag vet inte om det ska bli lika bra.

det är 206BW stället för 226BW. 2 inches skillnad, men jag vet inte tillräckligt om resten av specifikationer för att avgöra om det är lika eller inte.
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16824001095

det är en bra $ 40 billigare dock. Jag antar att vad jag begär är .... om jag slutar köpa det här stället, jag kommer att vara önskar jag hade gått för de större en?

Det måste finnas något annat särskiljande faktor som rakning av de $ 40 dollar. så snälla upplysa mig:)
Old 5 mars 2008, 01:55
Moderator-gruppen

För $ 40 skillnaden Jag vill bara få större en.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Behöver du hjälp Killar! Förmodligen Easy Fix-någon veta Monitor Cables? marsh342 Grafikkort & Skärmar 6 10 juli 2009 16:26
Behöver du hjälp Plockning. PaintbalPunk 79 General Hardware Chat 10 27 december 2008 17:10
Behöver Hjälp På Plockning En LCD-skärm! Snälla Hjälp PaintbalPunk 79 Grafikkort & Skärmar 3 11 december 2008 20:57
Alla Bigger Monitor Suggestions? AMD4LIFE Grafikkort & Skärmar 1 31 december 2007 13:40
Plockning rätt PSU KillerXL5 Cases & Power Supplies 5 9 november 2007 21:58
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.