mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Behöver Hjälp På Plockning En LCD-skärm! Snälla Hjälp

Reply

Thread Tools
Old 11 december 2008, 19:10
Ledamot Gruppen

Default Behöver Hjälp På Plockning En LCD-skärm! Snälla Hjälp

Ok killar im köpa min nya dator i kväll tror jag från newegg.com och behöver hjälp att plocka den sista pusselbit. En LCD-bildskärm

Vad jag vill ha:
22 "runt det jag menar vissa är 21.5", vilket är bra, men runt 22 inches
150-250 $ skulle vara till stor hjälp
Jag Game MYCKET Så trevligt för spel

Så detta är fallet vill jag förklara min situation.
(rätta mig om jag har fel)
Im köpa denna nya dator till jul och behöver den sista biten. Jag älskar att spela spel och ville ha en övervaka att göra allt. Jag har studerat så mycket och fortfarande cant besluta. Jag fick reda på DVI och HDMI köra exakt samma förvänta HDMI innehåller ljud Därför kan du gå HDMI-till-DVI och DVI till HDMI utan några problem. Jag hörde svar Temne verkligen gör vet skillnaden efter ca 10ms. Även uppdateringsintervallet isnt något att basera beslut på i ethier. Så nu Var är jag? Tja jag fortsätter leta fram och tillbaka beslutar bygger på kontrast och lite om svar Temne men det finns ingen standard så vem vet vad som är bättre. Till exempel:

Svarstid: 5ms jämfört med 2ms jämfört med 2ms (GTG) <- Vad är det här gtg? Verkar ganska lömsk och inte så aktiv på 2ms men om någon kunde förklara det också

Kontrast förhållande: 1000:1 jämfört med 2500:1 till 20000:1 (ACM) och 12000:1 (ASCR) hur vet du vad som är bättre?

Andra överväganden jag tänkte blir en bildskärm med 1080p HDMI så jag kan också köra min 360 genom det och sådana saker, men när du kör HDMI du kör att ljud och är fast med det och så många människor säger högtalarna på dessa monitorer otäck eftersom de är svaga.

Om någon kan tala mig genom att köpa en LCD-skärm det skulle vara trevligt!

Så helst en fin 22 "HDMI 1080p Monitor 150-250 $
Detta är vad jag har hittat och inte vet vilket är bättre.
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16824009157
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16824236051
Old 11 december 2008, 20:51
Givargruppen

Eh, tillverkare kommer att förändra deras egna kontrast förhållanden och sånt på ett sätt att jämföra dem är ganska meningslösa. Jag vill bara gå med en du gillar bättre från recensioner.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 11 december 2008, 20:56
Ledamot Gruppen

så tror du att de både är bra? så de är både fina jag bara välja en?
Old 11 december 2008, 20:57
Givargruppen

Jag skulle få Acer, recensioner ljud bättre, 3 års garanti.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Behöver du hjälp Plockning. PaintbalPunk 79 General Hardware Chat 10 27 december 2008 17:10
Quick Time blir en verklig smärta, en snabbis ... cheesepuff Multimedia & Codecs 2 19 juni 2008 10:42
Behöver du hjälp att välja en bildskärm. Förslag på killar? :) link590o Grafikkort & Skärmar 6 5 mars 2008 01:55
Quick? Er om att köra en 30 "monitor demon102 Grafikkort & Skärmar 1 31 januari 2008 23:16
Plockning rätt PSU KillerXL5 Cases & Power Supplies 5 9 november 2007 21:58
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.