![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Med 9-serien långsamt kommer ut enligt Wikipedia detta kommer att ske i slutet av mars, början av april. Min födelsedag är också så att jag planerar att få 8800GT men osäker väder att vänta. Om jag väntade jag bara är beredda att vänta 2 veckor efter min födelsedag som skulle vara halvvägs throgh april, skulle detta ha någon inverkan på priset på 8800 GT eller bara ett fåtal pounds.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Att köpa ett 8800GT nu inte skulle vara ett misstag, men det skulle också vara intressant att se vilken effekt den nya 9-serien har kort om priset på nuvarande 8XXX kort, och om de kommer att leva upp till de prestanda efterfrågan.
|
| |||
| |||
| Det skulle också vara intressant att veta väder DX thay stödja 10.1 och Shader Model 4.1, som det nya ATI 38xx. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja, just nu jag skulle titta på ett 9600GT istället, kanske en 3850 eller 3870, eftersom priserna på dessa har sjunkit. Extremt liknande kort, mycket billigare. Med det sagt tror jag att det kommer att bli en "killer buy" som fanns med 8800GT denna generation. Du är mest sannolikt kommer att se dyra high-end kort. Om det är en bra 8800GTS-liknande kort i 9-serien kommer ut, kanske du vill undersöka detta eftersom det var en ganska anständig del förra gen. Men jag antar att vi måste vänta på riktmärken att se. Jag skulle vänta om din budget är lite flexibel.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Inga tydligen sin strikta £ 240, bra för nu i alla fall .... |
|
| |||
| |||
| Det slutade med att jag fick det 8800GT och ett nytt Power Supply, förutom 4850 och 4870 finns det ingenting i dag som är så bra när det gäller pris / perfromance förhållandet. Vi kan se att 9 Series tydligen ersatt 8-serien och som en följd gjorde 8 sereis av nVidias GPU's avbrytas. |
|
| |||
| |||
| Hatar att bryta nyhet för dig men 9-serien är gamla och LÄSKIG nu. Det GTX är de senaste NVIDIA-serien " |
|
| |||
| |||
| Undantag för 8800GT, som är 9800GT och GTS 240 ... och 8800GTS 512, vilket är 9800GTX, som är 9800GTX +, som är GTS 250.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Citat:
Är DX11 kort nu väntar på att släppas, vi måste se om Nvidia eller AMD skapa ett annat pris: prestanda monster, hoppas de gör . |
|
| |||
| |||
| Den ATi 5xxx serien är DX11 kort mate. Den GTX 3xx kommer säkert att DX11 också. Shame finns inget som kan använda denna DX11 undrar .. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Serie av Ubuntu Frågor | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 0 | 23 september 2009 12:28 |
| 8800-serien | dmdougie | Grafikkort & Skärmar | 3 | 22 april 2008 14:49 |
| Bf serie i widescreen | mrdaveyk | PC & Console Gaming | 1 | 3 januari 2008 05:14 |
| 8-serien | mrdaveyk | Grafikkort & Skärmar | 2 | 17:e sep 2007 04:03 |
| Hitman-serien | LCD Monitor | PC & Console Gaming | 4 | 21 oktober 2006 06:59 |
| Thread Tools | |
| |