![]() |
|
| |||
| |||
| Datorn är en C521 Dell Dimension skrivbordet. Precis installerat en VisionTek Radeon 256M X1300 PCI SFF grafikkortet. Min övervaka plug-in inte skulle passa, men en adapter kom med det, så jag inkopplad den på detta sätt. Men min Monitor kommer inte att sätta på alls med det. Kortet sätts på, som jag kan se och höra den (fläkten oftast), och min dator stövlar upp bra. Men skärmen lätt går orange, och det finns ingenting där. Jag har installerat drivrutinerna innan du installerar kortet. Allt jag kan göra ... ? Jag ringde Dell innan handen och de sa att det var en av de endast kompatibla kort för min tunna fall. Please help! : ( |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Monitorer inte komma på i detta fall eftersom de inte får en signal från GFX kortet.
Se till att den sitter korrekt och monitorn är inkopplad korrekt. Om det monteras korrekt och är kompatibel med ditt moderkort jag måste säga att det är fel, förare inte kommer in i detta skede. Kan du passa den gamla kortet tillbaka bara för att se till att datorn fungerar som vanligt som ett test? Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Ja, jag gjorde det. Så jag får min dator igen så jag kan göra saker som att ställa frågor i dessa forum, tack och lov. Jag ska försöka igen sittplatser det och se det i det goda. Men jag undrar om den adapter som ansluts till grafikkortet passar min övervaka plug-in, finns det fortfarande sätt det kan vara fel? Eller ska det fungera som det? Thanks a ton! :) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan också vara ett skit PSU men jag tvivlar på det, inte mycket makt-hungriga grafikkort. NYTT kommer antagligen fixa det, se till att det är i det fasta. Du använder en VGA-DVI adapter? Bör inte fråga för mycket.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Finns det en 6pin strömkontakten på det kortet? Om det, har du ansluten till PSU till det? Dessutom, vilket PSU har du?
| |||
| |||
| Okej, jag tror att jag minskat ner problemet. Det verkar som om min box (jag köpte kortet off av eBay) kom med en DVI-A adapter för kortet. Men kortet säger att det borde ha kommit med en DVI-I-adapter. Kan det möjligen orsaka mitt problem .. ? Kontakterna för min DVI-A inte ens se ut som ansluter till min 3D-kort. Min 3D-kortet har en mycket mer hål för det. |
|
| |||
| |||
| Vad är din skärm spec? DVI-eller VGA? Vad är det för adapter från <-> till? Jag är förvirrad.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Dotum] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/181px-DVI_Connector_Types.svg.png DVI-A är det som följde med det. DVI-I är vad som borde ha kommit med den. Tror det är en realistisk fråga? : ( |
|
| |||
| |||
| Ja, jag vet vad en DVI-kontakten ser ut. Vad jag frågar är vad kortet är till och från. Är det DVI-I <-> DVI-A? DVI-I <-> VGA?
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| DVI-A plug är en som går till grafikkortet (adapter). Men kontakter för det passar en DVI-I (i figuren). Så jag undrade om detta var min fråga. Hoppas det hjälper! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Grafikkort och bildskärm? Somethings inte rätt! | TripleThreat | Grafikkort & Skärmar | 10 | 2 juli 2009 10:25 |
| Kloning en 3:e kontrollera Dual övervaka kortet | Desertfish | Grafikkort & Skärmar | 7 | 31 mars 2008 12:43 |
| Uppgradering övervaka och GFX kortet | robina80 | Grafikkort & Skärmar | 12 | 26 februari 2008 06:29 |
| Grafikkort / övervaka problem | Lone500 | Grafikkort & Skärmar | 8 | 18 januari 2008 17:02 |
| Grafikkort & övervaka problem | tosh4574 | Grafikkort & Skärmar | 4 | 5:e sep 2007 17:07 |
| Thread Tools | |
| |