![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, detta är mitt första inlägg här och min dator är i behov av ett nytt grafikkort. Problemet är att jag har ingen aning om vilka en skulle få. Jag vill ha ett bra kort för under £ 100 som kan köras MTW2 och FSX bra på hög grafik inställningar. (MTW2 för närvarande är mycket nervös på striderna.) I dont vill ha för att uppgradera allt annat i min dator som psu. min dator är HP - Compaq Presario SR1619UK. Någon hjälp? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Max. Det första du kommer att behöva fördubbla RAM i datorn. 512MB är inte tillräckligt för att köra XP och spel, speciellt på FSX. Vill du ha en annan 512MB DDR400 CL3 RAM. När du kör på 1280x1024 upplösning (och du behöver ett AGP kort) Jag skulle rekommendera ett 7600GS. Jag skulle rekommendera ett högre spec'd kortet men du kommer förmodligen att komma ett SKÖRDARE som psu inte erbjuder tillräckligt wattal och ampere och inte har 6-pin PCI-E-kontakt för mer kraftfulla korten. Och som ni behöver du inte vill ändra något annat. Detta kort är också en bra balans för CPU du har. Clicky Glöm inte att stänga av den inbyggda grafiken vid installationen.
|
| |||
| |||
| tack för råd alex, sjuka ska du kolla upp det, jag delt med ram ett tag sedan det var hemskt lol, men jublar ändå |
|
| |||
| |||
| Inga problem. Post tillbaka om du behöver något annat, eller att låta oss veta hur du har fått den.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 | anaconda1991 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 5 august 2009 08:44 |
| Få nya grafikkortet. | Coolyxxx | Grafikkort & Skärmar | 4 | 7 december 2008 13:24 |
| Grafikkort | jimbo84 | Grafikkort & Skärmar | 4 | 29 oktober 2008 08:44 |
| Hjälp med grafikkort ..... | CrazyAce | Grafikkort & Skärmar | 1 | 10 december 2007 00:33 |
| RIP grafikkort | pete21 | Grafikkort & Skärmar | 3 | 11 november 2007 16:31 |
| Thread Tools | |
| |