mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Ny grafik, New PSU?

Reply

Thread Tools
Old 29 november 2007, 16:47
Ledamot Gruppen

Default Ny grafik, New PSU?

Jag har precis köpt ett NVidia 8800GTX grafikkort ... Fråga inte varför, jag kunde inte säga.
Jag har haft PSU innan, en dumpade cirka 300 volt över moderkortet och smält partiet, och en annan helt enkelt slutade att fungera efter mitt förra uppgraderingen. mina specs är följande.
550W PSU
3 hård-diskar, 1 IDE på 153Gb, 2 SATA på 372 GB och 465Gb.
WAN-adapter
2 DVD-enheter, 1 IDE och en SATA
AMD X2 5200 +

OS är Windows XP Service Pack 2. Ja, jag vet. Jag kunde bara inte få hänga på Linux.

Är jag troligen behöver ett nytt nätaggregat för anslutningar till Gfx kort?
Övriga punkter någon skulle vilja rikta min uppmärksamhet?

PS Jag försöker spela UT3, men jag får ett generiskt "UT3.exe har stött på ett problem och måste avslutas. Vi beklagar besväret. " felmeddelande. Kan någon hjälpa?

Köpkraftsstandard som fan gör de bryr sig om att min spelupplevelse har avbrutits! Jag är djupt irriterad av deras falska UTGJUTELSER av pseudo-och sjukvård och beklagar!
GORMA över. Det är sent, jag är trött. Det är min ursäkt.
Old 30 november 2007, 01:01
Givargruppen

så länge du har tillräckligt med reservdelar 4 pin molex-kontakter bör du ale att koppla upp det eftersom det kommer att finnas konverteringsfaktorer adaptrar levereras.
Old 30 november 2007, 01:42
Ledamot Gruppen

Den 8800GTX behöver ett par 4-stift inte det? Tack för snabbt svar!
Old 30 november 2007, 11:21
Givargruppen

den har 2 makt kontakter, en 6-pin och en 8 stiftskontakten. din psu borde komma med 6 stift och din GTX borde komma med en konverteringskurs adapter som kommer att använda 2 4 pin molexes för 8 stiftskontakten.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp! Hjälp! Grafik och PSU Hjälp maxll3 Grafikkort & Skärmar 2 13 november 2009 05:13
Graphics Mooseknuckle Web Design, Hosting & SEO 2 1 juli 2008 06:29
Graphics! Ando913 Grafikkort & Skärmar 2 3 februari 2008 12:27
Omborddiagnossystem grafik byggnad Grafikkort & Skärmar 2 6 januari 2008 10:53
Graphics Hjälp mrjames Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 5 16:e sep 2007 04:21
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.