mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Ny Monitor, og Recomendations?

Reply

Thread Tools
Old 8 juni 2009, 04:25
Donor Group

Default Ny Monitor, og Recomendations?

Vel jeg har heller ut av loopen nylig, og egentlig aldri vært veldig "i loop" med skjermer, så jeg trenger litt hjelp.

Jeg ser til å kjøpe en ny skjerm, jeg ønsker:
  • Widescreen
  • atleast 24 "
  • 1920 * 1200 oppløsning
  • DVI
  • God kontrast. Kontrast priser kan måles svært forskjellig, så hvordan kan jeg sammenligne dem?
  • God oppdateringsfrekvens. Vil helst ikke mer enn 5ms
  • ikke mye mer enn rundt kr 200, kan jeg gå litt høyere, men ikke vil gå mye høyere.

Jeg kan se på TV på den litt, men først og fremst den skal brukes til min PC, med litt spilling. Jeg vet gfx kortet er ikke stor, så vil ikke kunne spille avanserte spill på høyt detalj i full oppløsning, men jeg håper å oppgradere alt rimelig fort uansett.

Håper noen kan peke meg i riktig retning. Og hvis noe må klar, bare spør

Takk

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 8 juni 2009, 05:24
Donor Group

Jeg kjøpte denne et par uker siden fra ebuyer og jeg er veldig fornøyd med den.
Det er bare 22 ", men var en super pris og kvalitet er utmerket.
Den tilleggsbonus er ... Den har 2 x HDMI stikkontakter, samt VGA, som gjør det hyggelig og fremtid bevis.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 8 juni 2009, 09:21
Donor Group

Hmm, det ser ut som en fin skjerm, og til en svært attraktiv pris, men jeg tror jeg fortsatt ønsker en 24 "
Skål for det om philthomas

EDIT: Jeg glemte å nevne i mitt første innlegg, er jeg også villig til å vurdere andre hånden enheter, hvis noen er ute for å selge en.
Old 8 juni 2009, 10:20
Donor Group

Hvis du ønsker en 24 "..... denne fra Samsung på £ 202,50 oppfyller alle dine krav.
Samsung paneler er der oppe med de beste ..... kun VGA-inngang på en selv.
Old 8 juni 2009, 14:22
Donor Group

Hmm, jeg ville foretrekke DVI, som jeg merker en forskjell i bildekvalitet med min nåværende skjerm mellom DVI og VGA. Så etter en rask titt, så jeg denne skjermen og fra de ser på det, er det samme skjerm, bare med DVI, og med en høyde justerbart stativ, er dette riktig, eller har jeg gått glipp av noe?
Old 9 juni 2009, 00:53
Donor Group

Jepp ..... som ser veldig flott, jeg må ha glemt den.

Samsung er kjent for å gjøre store paneler, så det bør være greit .... har også 3 år produsenter garanti, som er betryggende.
Old 9 juni 2009, 06:10
Medlem Group

Jeg har en Acer X233H, dens stor moniter og det er skitt billig, 23''
Gjør du ofre en tomme. den har VGA og DVI, som er fin og full HD 1920x1080 og har riktig 16:9 widescreen. The Acer kommer også i 24''

Benq E2400HD er også en svært god skjerm tilsynelatende.

Og jeg er enig med phil, Samsung har store paneler, jeg tror de leverer Sony med paneler for sine Bravia T.V 's.
Old 9 juni 2009, 06:11
Medlem Group

Jeg har en Acer X233H, dens stor moniter og det er skitt billig, 23''
Gjør du ofre en tomme. den har VGA og DVI, som er fin og full HD 1920x1080 og har riktig 16:9 widescreen. The Acer kommer også i 24''

Benq E2400HD er også en svært god skjerm tilsynelatende.

Og jeg er enig med phil, Samsung har store paneler, jeg tror de leverer Sony med paneler for sine Bravia T.V 's.
Old 10 juni 2009, 03:03
Donor Group

Alright, Cheers begge to, jeg tror jeg skal gå for en Samsung, som deres spesifikasjoner og ser er store, og de er blant de billigste. Men er det noen merker jeg bør holde deg unna?

Jeg har også vært litt bekymret for døde piksler, hvor vanlig er det og hvor mange produsenter erstatte enheten hvis det er noen?

Også, jeg bare merke Jeg gjorde en skrivefeil i tittelen på mitt tema burde det ha vært "New Monitor, eny Recomendations? "Hvis noen kunne endre det for meg, det ville være fint.
Old 10 juni 2009, 04:11
Donor Group

De fleste skjermer i disse dager er oppført som klasse 2 .... bare skjermer brukt til militære eller Aviation formål er klasse 1, og disse vil bli mega dyrt, hvis du kunne kilde én.

Det er en ISO (13406-2) Som dekker skjermer, men ikke alle produsenter arbeidet til det, spesielt kinesisk / Taiwan importere jobbies. Har lest her for mer info.

Bare unngå billige ukjente merker og resten vil normalt være på linje.

Hvis det er noen trøst, jeg har aldri sett en død piksel på en Samsung-skjermen, men jeg er sikker på at noen har
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Monitor tennes og datamaskinen starter opp, men skjermen ikke viser noe mida General Hardware Chat 1 9 juni 2009 15:05
Kloning et 3. overvåke på dobbel skjerm kort Desertfish Kabinetter & Skjermer 7 31 mars 2008 12:43
Recomendations for budsjettet laptop matthew5276 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 5 4 feb 2008 11:57
LCD-skjerm - Din nåværende skjerm ... Computer Spec General Hardware Chat 5 6 okt 2006 01:33
Monitor - interessert i å kjøpe en widescreen-skjerm ... Snake General Hardware Chat 8 26. sep 2006 10:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.