![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jo jag har varit ganska ur slingan nyligen, och aldrig riktigt varit mycket "i slingan" med monitorer, så jag behöver lite hjälp.
Jag kan titta på TV på det lite, men främst att det kommer att användas till min dator, med vissa spel. Jag vet att min Gfx kort är inte stor, så kommer inte att kunna spela avancerade spel på hög detalj vid full upplösning, men jag hoppas att uppgradera allt rimligen snart ändå. Hoppas någon kan peka mig i rätt riktning. Och om något behov av röjning, bara be ![]() Tack Mitt System: Första OC
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag köpte detta en För ett par veckor sedan från ebuyer och jag är mycket nöjd med det.
| |||
| |||
| Hmm, som ser ut som en trevlig skärm, och på ett mycket attraktivt pris, men jag tror att jag fortfarande vill ha en 24 " Skål för det även om philthomas EDIT: Jag har också glömt att nämna i mitt första inlägg, jag är också beredd att överväga andra hand enheter, om någon är ute efter att sälja en. |
|
| |||
| |||
| Hmm, jag skulle föredra DVI, som jag märka en skillnad i bildkvalitet med min nuvarande övervaka mellan DVI och VGA. Så efter en snabb titt, jag såg denna bildskärm och från de ser på det, det är samma skärm, bara med DVI, och med en höjd justerbara stativ, är detta korrekt, eller har jag missat något? |
|
| |||
| |||
| Japp ..... som ser mycket trevlig måste jag ha missat det. Samsung är kända för att göra bra skivor, så det ska vara bra .... har även 3 år tillverkarnas garanti, vilket är lugnande. |
|
| |||
| |||
| Jag har en Acer X233H, dess en stor moniter och det är smuts billigt, 23'' gör du offra en tum. den har VGA och DVI, som är trevlig och full HD 1920x1080 och har väl 16:9 widescreen. Den Acer också levereras i 24'' Benq E2400HD är också en mycket bra bildskärm tydligen. Och jag håller med Phil, Samsung har stora paneler, jag tror de levererar Sony med paneler för deras Bravia T.V "s. |
|
| |||
| |||
| Jag har en Acer X233H, dess en stor moniter och det är smuts billigt, 23'' gör du offra en tum. den har VGA och DVI, som är trevlig och full HD 1920x1080 och har väl 16:9 widescreen. Den Acer också levereras i 24'' Benq E2400HD är också en mycket bra bildskärm tydligen. Och jag håller med Phil, Samsung har stora paneler, jag tror de levererar Sony med paneler för deras Bravia T.V "s. |
|
| |||
| |||
| Okej, Skål både du, jag tror jag kommer att satsa på en Samsung, eftersom deras specifikationer och utseende är stora, och de är bland de billigaste. Men Finns det några märken jag ska hålla dig borta ifrån? Jag har också varit lite orolig döda pixlar, hur vanligt är det och hur många tillverkare ersätta enheten om det finns några? Dessutom, jag märkte jag gjorde ett stavfel i rubriken på min fråga att det borde ha varit "Nya Monitor, eny Rekommendationer? "Om någon skulle kunna ändra på det för mig, det skulle vara bra. |
|
| |||
| |||
| De flesta följer dessa dagar anges som klass 2 .... endast monitorer som används för militära eller Aviation ändamål är klass 1 och dessa kommer att mega dyrt, om du skulle kunna köpa en. Det finns en ISO (13406-2) Som omfattar bildskärmar, men inte alla tillverkare arbeta för att det, i synnerhet kinesiska / taiwan import jobbies. Ha en läsa här för mer info. Bara undvika billiga okända märken och resten skall normalt vara på samma nivå. Om det är någon tröst, jag har aldrig sett en död pixel på en Samsung-skärmen, men jag är säker på att någon har |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Monitor tänds och datorn startas upp men skärmen visar inte något | mida | General Hardware Chat | 1 | 9 juni 2009 15:05 |
| Kloning en 3:e kontrollera Dual övervaka kortet | Desertfish | Grafikkort & Skärmar | 7 | 31 mars 2008 12:43 |
| Rekommendationer för budget laptop | matthew5276 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 5 | 4 februari 2008 11:57 |
| LCD-bildskärm - Ditt nuvarande övervaka ... | Computer Spec | General Hardware Chat | 5 | 6 oktober 2006 01:33 |
| Monitor - intresserad av att köpa en bredbildsskärm övervaka ... | Snake | General Hardware Chat | 8 | 26 sep 2006 10:59 |
| Thread Tools | |
| |