![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, im bygga ett system och min vid kortet har 2 dvi utgångar. im använda en DVI-VGA-adapter men skärmen får ingen signal. Den mobo har inte ombord video så Ive fick köra det via kortet. dess ett PNY XLR8 9800 GT 1GB. Jag har inte windows lastas om hd ännu (obviously. ..). Kortet har makten och alla som jazz. Bildskärmen är en av de grundläggande dell platta LCD-skärmar. och jag dont har några skärmar med DVI ... Alla idéer, Im hurtin ... Heres mer detaljerade specifikationer. Moderkort: ECS PA1MVP Strömförsörjning: Thermaltake Purepower 500 RAM: Kingston Valueram 1GB (x2) Processor:Intel Pentium D 945 Dual core 3,4 GHz, 800MHz FSB, 2x2 L2 Cache CD / DVD: Tosiba Samsung DVD-brännare Bildskärm: Microtek C783, Basic Dell Flat Panel Jag har provat både monitorer och ingen lycka med. Jag fick tag i pny och de berättade för mig att prata med ECS om jumper inställningarna på mobo. men ECS har ännu inte svara ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Inte en övervaka fel / problem, monitorn säger ingen display som datorn inte matar ut en signal till det.
Detta kan bero på att systemet inte är ansluten helt eller en viss del är felaktig, sannolikt PSU eller mobo. Dags att dra ner det till det allra viktigaste och se om det fungerar, förlora mer än 1 pinne eller RAM, enheter och alla lägga på kartor. Mitt System: Hybr! D
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Purepowers har en tendens att spränga. Det skulle vara min misstänkte, men prova att strippa ner den och se vad som händer.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Dra ut en pinne RAM-minne och försök igen om det inte fungerar, växl dem över |
|
| |||
| |||
| ok jag försökt flera primära urvalsenheter, 3 grafikkort (pcix och pci) koppla ur enheter och ta bort RAM. Antingen har en jumper eller en död mobo, såvida inte någon har några fler idéer. |
|
| |||
| |||
| i fall det är mobo och de brukar göra något för mig, Har någon några förslag till en ny? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nya bygg med Asus P5Q SE-nr piper / lägger upp eller visar | namenone | General Hardware Chat | 2 | 10 september 2009 14:08 |
| Laptop Hjälp! - Maskinen kommer inte Power eller Display Allt | moonron | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 11 juli 2009 13:33 |
| Vad fel - Ny bygga wont power up | lnicole | General Hardware Chat | 4 | 10 juni 2009 14:21 |
| Alla USB-enheter utan självständig strömförsörjning hänger mitt system eller göra systemet springa mycket långsam | Lightfoot | General Hardware Chat | 10 | 18 mars 2009 05:48 |
| Acer 5720z Laptop - Nej visas på strömmen | GREGLOVE | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 5 | 27 februari 2009 21:53 |
| Thread Tools | |
| |