![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ok här är den setup:
9400GT - 2 DVI-I: s, en går utan problem till en DVI-D + HDCP bildskärm. Second en går till en adapter till VGA, som pluggar direkt in i andra skärm (som jag verkligen irriterade med eftersom det blivit fel på platsen, det är en äldre version av samma modell som min andra, så det har VGA " D-sub "inte DVI. PC erkänner det är där (jag har möjligheter till det i nVidia CP etc.) men skärmen bara står "Ingen signal" och går tom. Jag antar att detta är att det är VGA, och kortet är inte generera en analog signal? Men jag kan inte hitta alternativ för att ändra det någonstans. Tack för hjälpen. Mitt System: FordyPC
|
|
| |||
| |||
| Prova detta. Högerklicka på skrivbordet, egenskaper. Inställningar. Välj den andra bildskärmen, och kryssa för rutan "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm". |
|
| |||
| |||
| Försökte redan. It's all inrättas för det på datorn slutet av saker, dvs. PC tycker det är att arbeta och skicka signalen. Jag har nu den arbetar med en DVI - VGA-adapter på GPU och en skit VGA leda till att övervaka, som fungerar utan några konstiga skäl som jag vill ha Anständigt DVI leda till DVI - VGA-adapter i skärmen. (Även om det är uppenbarligen en annan adapter som det är kvinnor / män i stället för män / kvinnor) |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Det är nog bara att övervaka eller kortet inte tyckte adaptern du använde tidigare. Men ..... Ärligt talat är det ingen skillnad mellan ditt nya sätt att göra det som fungerar, och DVI leda vägen. Den svagaste vilja kommer alltid att vara VGA bly, och det spelar ingen roll var du konvertera, det kommer fortfarande vara samma på monitorn. Det andra, jag tvivlar på att du någonsin skulle möjligen kunna säga att skillnaden mellan de två resolutioner. ![]() I princip kan glömma den och njut!
|
| |||
| |||
| Ja, min viktigaste fråga är att jag inte gillar se av skit generiska VGA bly, DVI leda jag ville använda var högre kvalitet, och säkert behåller något bättre kvalitet, inte att något av vad jag just sagt skulle göra så mycket skillnad. Oh well .. Jag antar att någon gång jag behöver ersätta dem båda i alla fall, och när jag gör jag gör dubbel Kontrollera att säljaren verkligen Doe sälja mig rätt version! |
|
| |||
| |||
| Citat:
För andra gången Det spelar ingen roll var du steg ner till VGA, det kan bara vara en kvalitet. Antingen VGA eller DVI. Med en lång DVI bly och en kort VGA bly är exakt samma som en lång VGA bly och en kort DVI bly.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" | ashaiba | General Hardware Chat | 6 | 13 mars 2009 15:56 |
| Kommer "Office 95" arbeta med "Windows XP"? | Raynhawk | Office Suites & Applications | 4 | 23 februari 2009 17:01 |
| "Ingen signal" på skärmen. Please help | Rapolyne | General Hardware Chat | 14 | 1 december 2008 13:08 |
| Det går inte att sätta "Aktivera" funktion "om" i Bios ref CD / DVD. | ashmehta | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 8 | 17 juni 2008 02:56 |
| Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". | aechain | Windows-operativsystem | 5 | 24 januari 2008 15:45 |
| Thread Tools | |
| |