mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Ikke imponert over min "oppgradering"

Reply

Thread Tools
Old 6te Sep 2008, 20:12
Medlem Group

Så jeg nylig oppgradert noen komponenter på skrivebordet mitt. Jeg installerte en ny videocard, MB, og RAM.
Old: 2 (2x1GB) DDR kjepper ... Nyhet: 2BG (2x1GB) DDR2 667
Old: 8xAGP ati 9600 Pro ... Nyhet: PCI Express x16 Nvidia 8600GT
Og MB bare for å holde installere ny maskinvare på.

Jeg vet det ikke er perfekt for å kjøre to skjermer på en kort, men min gamle satt opp, hadde ikke tap av FPS og lastetiden for spill som World of Warcraft.

Så jeg har noen spørsmål om å gjøre det bedre:
Bør jeg få en MB som er SLI klar?
Er SLI nødvendig å effektivt kjøre to skjermer?
Kan jeg kjøpe en MB med to PCIE16 slots og Dual-kortet?
Eller skal jeg bare gi opp og gå tilbake til det gamle oppsettet?

Noen forslag er velkomne. Jeg er mer enn villige til å publisere mer informasjon / spesifikasjoner hvis du trenger dem for å hjelpe.
Old 7nde Sep 2008, 01:50
Donor Group

Nei, du skulle ha gjort forberedelser først. Den 8600GT var aldri et godt kort, med mindre du bare $ 50 til overs.

Glem SLI, returnere 8600GT og få en 8800GT (~ $ 100) eller 4850 (~ $ 175).
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 7nde Sep 2008, 06:32
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
Glem SLI, returnere 8600GT og få en 8800GT (~ $ 100) eller 4850 (~ $ 175).
Helt enig.

Du trenger ikke nevne hva CPU du har?

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 7nde Sep 2008, 11:16
Medlem Group

ok, jeg skal se på et annet kort.

Jeg bruker en Intel Core 2 Duo 6400 2.13GHz
Old 7nde Sep 2008, 16:53
Medlem Group

Tror du bare bytter til 8800 vil være mye mer av en forbedring og løse alle problemer?
Old 7nde Sep 2008, 21:16
Donor Group

Du må ta en titt på noen av benchmarks, min venn. Det vil bli en enorm forbedring. Den 8800gt er nå standard kortet du trenger for noen spill i disse dager. Den kan kjøre noen ganske intense spill som Call of Duty 4 og lignende.

The 8600 er aldrende svært raskt. Snart vil det bli faset ut helt til hastigheten de pumping nyere kortene ut. Hvis du har en ekstra 80 dollar til overs, går alle ut og få en 9800gtx. De er omtrent $ 200 på newegg.com nå. Jeg har nettopp kjøpt en faktisk. Den tingen vil rive alt du gi den et nytt butthole.

Hvis du ikke har reservedeler kontanter skjønt, det 8800gt vil være et fantastisk kjøp.

Min System: Esekiel

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66
Hovedkort:
MSI P-35 Neo Kombitaster brikkesett
RAM-minne:
2 gigabyte G. Skill DDR2 800mhz
Graphics Card (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512 MB
Lydkort:
Creative 7.1 soundcard
Harddisk (er):
160 gig Western Digital SATA-stasjon
Optisk stasjon (er):
ASUS 16x dvd-cd RW kombinert stasjon
Case / PSU:
CoolerMaster tilfellet Antec Earthwatts 500W
Cooling:
3x lager 120mm vifter, 1 stock CPU vifte
Nettverk / Internett:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Skjerm (er):
22 tommers Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 8nde Sep 2008, 00:29
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by link590o View Post
Hvis du har en ekstra 80 dollar til overs, går alle ut og få en 9800gtx.
Hvorfor ville du gjøre det når 4850 er billigere og bedre? Eller mener du en GTX +?
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 8nde Sep 2008, 06:54
Donor Group

Jeg gjorde faktisk ja. En GTX +. Jeg skal ikke ha glemt å legge til det lille detalj ...
Old 8nde Sep 2008, 09:53
Medlem Group

Jeg hører du at det er bedre kort der ute. Jeg ser til å få et 8800GT eller bedre. Jeg var bare skuffende at du bytter fra en AGP Ati9600 til en ECIE16 8600GT og ikke fikk forbedring, faktisk jeg føler at jeg mistet ytelse.

Jeg har selv tatt av mitt andre skjermen for å se om å fjerne den ekstra belastningen ville øke min FPS. Men det gjorde ikke.
Old 8nde Sep 2008, 13:35
Donor Group

Tapet i FPS kan tilskrives en rekke ting. For en, er du kanskje bruke et PCI-E 16x, men det kunne bare kjører på 8x på grunn av måten enkelte hovedkort produsentene gjøre sine plater. Det kan også hende at du har virus, du bruker høyere detalj på spillene enn du var før, eller det kan også være at 8600gt du fikk var feil i tillegg til allerede fryktelig ry.

Selv enkelte gamle AGP-kort, som for eksempel ATI x1950 pro, kan enn noen av de tidlige GeForce 8-serien som 84, 85 og 8600-modeller. Så det avhenger også av AGP-kort du bruker i forhold til den nye PCI-E kort.

Det er alltid lurt før du kjøper et skjermkort for å sjekke noen av de grunnleggende standarder for kort. Når jeg gjør mine shopping, har jeg en titt på hva en viss kortet kan gjøre med en grafisk intense spill, og hva folk har sagt om det før jeg ser på å kjøpe den.

Selv om du føler at du kan ha mistet ytelse, tror jeg du ikke har sett på alternativene godt nok, og du har ikke gitt PCI-E 16x eller PCI-E 2.0 nok sjansen ennå. Jeg tror du vil være hyggelig overrasket med hvordan 8800gt, eller noen av de bedre kort utføre.

Så med mindre du lider av noen av mine nevnte FPS mordere, skal du se en stor forbedring i forhold til 8600.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.