![]() |
|
| |||
| |||
| Så jag har nyligen uppgraderat några komponenter på mitt skrivbord. Jag har installerat ett nytt grafikkort, MB och RAM. Gamla: 2 (2x1GB) DDR-minnen ... Ny: 2BG (2x1GB) DDR2 667 Gamla: 8xAGP Ati 9600 Pro ... Nyhet: PCI Express x16 Nvidia 8600GT Och MB bara för att hålla installera ny hårdvara på. Jag vet att det inte är perfekt att köra två bildskärmar på ett kort men min gamla inrättas inte hade förlusten av FPS och lastlinjekonvention Temne för spel såsom World of Warcraft. Så jag har några frågor om att göra det bättre: Skulle jag få en MB som är SLI klar? Är SLI är nödvändiga för att effektivt köra två skärmar? Kan jag bara köpa en MB med två PCIE16 tider och dubbla kort? Eller ska jag bara ge upp och gå tillbaka till den gamla installationen? Alla förslag är välkomna. Jag är mer än villiga att publicera mer information / info om du behöver dem för att hjälpa till. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej, du borde ha gjort din forskning först. Den 8600GT var aldrig ett bra kort, såvida du inte bara ha $ 50 för reservdelar. Glöm SLI, avkastning dina 8600GT och få ett 8800GT (~ $ 100) eller 4850 (~ $ 175).
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Du nämner inte vilken processor du har?
|
| |||
| |||
| ok, jag ska titta på ett annat kort. Jag använder en Intel Core 2 Duo 6400 2.13GHz |
|
| |||
| |||
| Tror du att bara byta till 8800 kommer att bli mer av en förbättring och åtgärda alla problem? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du måste ta en titt på några av de riktmärken, min vän. Det kommer att bli en enorm förbättring. Den 8800gt är nu standard kort som du behöver för alla spel nuförtiden. Man kan köra några ganska intensiva spel som Call of Duty 4 och liknande.
De 8600 är åldras väldigt snabbt. Snart kommer det att fasas ut helt enligt den kurs som de är pumpning nyare korten ut. Om du har en extra 80 spänn på reservdelar är det bara att gå alla ut och få ett 9800gtx. De är ungefär $ 200 på newegg.com nu. Jag har precis köpt en faktiskt. Denna sak kommer att riva allt du ge den en ny butthole. Om du inte har pengar men de 8800gt kommer att bli ett fantastiskt köp. Mitt System: Hesekiel
|
|
| |||
| |||
| Varför gjorde du det när 4850 är billigare och bättre? Eller menar du ett GTX +?
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Jag gjorde faktiskt, ja. En GTX +. Jag skulle inte ha glömt att lägga den lilla detalj ... |
|
| |||
| |||
| Jag hör att det finns bättre kort därute. Jag ser till att få ett 8800GT eller bättre. Jag var bara en besvikelse att byta från ett AGP Ati9600 till en ECIE16 8600GT och inte få bättre, faktiskt Jag känner att jag förlorat prestanda. Jag har även tagit bort min andra övervaka för att se om att ta bort den extra belastningen skulle öka min FPS. Men det gjorde det inte. |
|
| |||
| |||
| Förlusten i FPS kan hänföras till ett antal saker. För en, kan du använda ett PCI-E 16x, men det kan bara köra på 8x beror på hur vissa moderkort tillverkarna göra sina styrelser. Det kan också vara att du har virus, du använder högre detalj på era spel än du var innan, eller kan det inte vara att 8600gt du var felaktiga utöver sitt redan fruktansvärd tyngd. Även några gamla AGP kort som ATI x1950 pro, kan bättre än några av de första GeForce 8-serien som den 84, 85, och 8600 modellerna. Det beror också på AGP-kort som du använder i jämförelse med den nya PCI-E kort. Det är alltid en bra idé innan du köper ett grafikkort för att kontrollera vissa av de grundläggande riktlinjer för kort. När jag gör mina inköp, jag ta en titt på vad en viss kort kan göra med ett grafiskt intensiva spel och vad folk har sagt om kortet innan jag ser att köpa den. Även om du känner att du kan ha förlorat prestanda, jag tror att du inte har tittat på ditt alternativ bra och du inte har PCI-E 16x eller PCI-E 2.0 nog av en slump än. Jag tror att du kommer bli positivt överraskad med hur 8800gt eller något av de bättre kort kommer att fungera. Så om du lider av någon av mina tidigare nämnda FPS mördare, bör du se en stor förbättring jämfört med 8600. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" | ashaiba | General Hardware Chat | 6 | 13 mars 2009 15:56 |
| Kommer "Office 95" arbeta med "Windows XP"? | Raynhawk | Office Suites & Applications | 4 | 23 februari 2009 17:01 |
| Förväxlas med Vista "Upgrade Version" och icke .. | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Windows-operativsystem | 16 | 11 oktober 2008 14:25 |
| Det går inte att sätta "Aktivera" funktion "om" i Bios ref CD / DVD. | ashmehta | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 8 | 17 juni 2008 02:56 |
| Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". | aechain | Windows-operativsystem | 5 | 24 januari 2008 15:45 |
| Thread Tools | |
| |