mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Nvidia 6800 grafikkort Blown?

Reply

Thread Tools
Old 20 juni 2009, 02:45
New Member Group

Default Nvidia 6800 grafikkort Blown?

Hej alla,

Jag har ett Nvidia 6800. Så jag började med BSODs ca 3 veckor sedan en säger nv4_disp var orsaken till problemet och alla andra säger NMI: Paritet Error / Memory Paritet Check. Jag sprang memtests inga fel hittades, jag trodde det hade något att göra med grafikkortet som jag hade samma problem för ungefär ett år sedan. Jag slutade att köpa ett nytt kort. Så idag försökte jag lasta upp ett spel och skärmen blev mycket kodade när jag försökte starta om skärmen var i mycket låg upplösning och inte skulle öka ytterligare. Jag tog kortet dammas bort det och sätter tillbaka in samma problem. Jag har avinstallerat det Nvidia drivrutiner och upplösningen är bra nu, jag har redan försökt installera om drivrutinerna till ingen nytta. Jag vill inte behöva köpa ett nytt grafikkort som jag låg på pengar dessa dagar. Några förslag på vad man ska göra?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
£ 130 för grafikkort - Thinking NVIDIA GTX260 adamr100 Grafikkort & Skärmar 2 16 august 2009 14:22
Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 anaconda1991 Grafikkort & Skärmar 9 5 august 2009 08:44
Att köpa ett nytt grafikkort - Nvidia Geforce 9400GT? Marcella Grafikkort & Skärmar 1 4 juni 2009 02:13
Laptop Grafikkort: Intel X3100 vs NVIDIA GeForce 7150M carlito24 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 7 29 november 2008 16:12
Nvidia Kontrollpanelen Hatar Nvidia kort? CodeFreakC Grafikkort & Skärmar 0 25 november 2008 01:42
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.