mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Nvidia 9300GE Problem

Reply

Thread Tools
Old 1 juni 2009, 21:25
New Member Group

Default Nvidia 9300GE Problem

Okej, jag köpte en HP Elite som följde med en 9300GE (256 MB). Jag uppgraderade mitt kort till ett GTS 250. En vän till mig köpte nyligen en gateway med ATI HD3200 ombord graphics.We trodde han skulle få se ett resultat öka med ett särskilt kort. Jag installerade kortet och startat upp datorn. Jag funktionshindrade / avinstallerat drivrutinerna för ATI-grafik. Jag hade ett EVGA föraren skivan som följde med mitt kort och popped det att läsa in vissa Nvidia drivrutiner. (Han har nyligen flyttat och icke har Internet ännu). Ett fel kommer upp säger hårdvaran stöds inte. Jag undrar vad ni tror att problemet skulle vara?
Old 2 juni 2009, 17:19
Givargruppen

Problemet kommer att ummmmmmm hårdvaran inte stöds ............. J / K

Jag är inte 100% säker, men det borde finnas en inställning i sitt BIOS att du måste växla mellan att byta från onboard grafik till ett kort som du installerar själv. Jag vet att det är ett ljudkort om du har onboard ljud. Om jag visste vilken modell han hade, jag kunde leta efter dig.

EDIT: Om det finns en möjlighet att göra det, och du avinstallerats sin förare utan att ändra inställningar, då det meddelande som du får är reffering till funktionshindrade ATI ombord video ..........
Old 3 juni 2009, 14:53
New Member Group

De ombord är ATI HD3200, jag gissar att kortet är bara generisk eftersom det är från en HP
Old 3 juni 2009, 18:16
Givargruppen

Ok, jag antar att jag inte inser att Elite var "modell" av datorn. När jag går till HP Men jag ser tre olika typer av "Elite" datorer. En conveetable mini tornet, en extremt smal, och en liten formfaktor. Det verkar dock som de ställde samma Intel chipset i, q45, men inte säga vad moderkortet. Hämta CPUZ (det är ett program som berättar mycket om en dator, inklusive vilken typ av CPU och MoBo det), installera och köra det. När skärmen kommer upp, klicka där man säga Minne. Post info därifrån. Ungefär halvvägs ner på sidan, kommer du att se ett avsnitt som kallas BIOS. Jag vill veta vilken typ, version och datum.
Old 3 juni 2009, 18:17
New Member Group

vill du att från gruva eller hans?
Old 3 juni 2009, 18:19
New Member Group

Jag borde ha förtydligat mer. Jag har HP Elite. Jag tog kortet från min dator (9300GE) och lägg den i hans gateway dator.
Old 3 juni 2009, 18:28
Givargruppen

Ja, du sa att lol. Så vad göra och modell GATEWAY dator har han? Dessutom sätter cpuZ på sin dator. Heck upp det på din också, det är ett behändigt verktyg för att ha.
Old 3 juni 2009, 18:29
New Member Group

Haha jag har redan det där. Samma med GPU-Z. Jag ska få hans torn i morgon och koppla in den i mitt hus och få info om det. Han har inte Internet på hans rum förrän nästa måndag.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Nvidia Kontrollpanelen Hatar Nvidia kort? CodeFreakC Grafikkort & Skärmar 0 25 november 2008 01:42
Fysik för alla! (nVidia 177,83) Carbon Grafikkort & Skärmar 6 21 august 2008 18:57
Ati vs nvidia deeajz Grafikkort & Skärmar 3 29 december 2007 18:15
ATI mot Nvidia alex Grafikkort & Skärmar 1 10 august 2007 12:34
Nvidia eller ATI Reuben General Hardware Chat 1 23 oktober 2006 02:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.