![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag får en spel dator och den kommer att ha ett GeForce 9600GT i den. Kan du berätta för mig som skulle vara bättre, ett Nvidia GeForce 9600GT eller en PS3? Tack CodeFreakC |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det beror på vad man vill om man så vill console-spel mer än PC-spel, PS3 skulle vara bättre, men det du föredrar PC-spel, PC: n skulle vara bättre. Och när du säger att du är "att få ett spel dator och den kommer att ha ett GeForce 9600GT i det" det inte säga något om resten av datorn som kan bidra, om du till exempel få ett 9600GT och få en P4 CPU i P4 kommer att vara flaskhalsen, men om du får ett 9600GT med en Core 2 CPU, den 9600GT kommer att begränsas. Så om du vill veta vilka kommer att spela spel bättre, efter resten av ditt specar, och vilket spel du vill spela, då kan vi försöka bestämma vilka skulle spela bättre. Men den viktigaste faktorn är om du föredrar PC eller konsol spel.
| |||
| |||
| Tack, men vad jag menade var som är mer kraftfulla. här är mina specs: AMD Athlon 6400 + X2 2G RAM Nvidia GeForce 9600GT (Vet inte namnet på moderkortet, men det är lätt att hantera kortet) |
|
| |||
| |||
| Jag skulle nog säga datorn då. |
|
| |||
| |||
| OK, Awesome! Tack för all din hjälp! tack CodeFreakC |
|
| |||
| |||
| Din välkomna kanske du vill vänta lite på andra människors åsikter men innan du köper något. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hmmm jag är inte så säker. Det är verkligen bara beror på vilken typ av spel du vill spela - alla spel ser lika bra på PS3 men eftersom nya spel kommer ut för dator startar inte ser så bra. Har du köpt datorn ännu? Hur mycket de vill ha för det?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Generellt om man jämför en kille med en PS3 och en kille med ett 9600GT, killen med 9600GT sannolikt kommer att ligga på en högre upplösning övervaka än genomsnittet kille på en PS3 som kan ha ett SD-eller 720p-TV. Det beror mer på kvaliteten på skärmen än kvaliteten på systemet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| De är som ansöker om, får detta, $ 420! I "ll ha en bildskärm på 20" intervall |
|
| |||
| |||
| Jag har 9600GT OC med en AMD 4600 + dualcore-processorn och en PS3 i sanning id säga gå för PC, Jag har Assassins creed och racedriver GRID för både PC och PS3 båda på samma 40''hitachi HD LCD TV kör samma upplösning och PC-versionen ser mer skarp och verkar ha mer deatail på den, plus st verkar ladda spel / nästa uppdrag etc mycket snabbare också än PS3 enda jag tycks göra är att spela dem på PS som det mer av ett bekvämt att inte behöva vänta för att starta upp datorn, lat egentligen. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nvidia GeForce 6200 LE | Wutz | Grafikkort & Skärmar | 15 | 26 oktober 2007 02:09 |
| Nvidia GeForce mx4000 | tiaki | Grafikkort & Skärmar | 6 | 9:e sep 2007 12:10 |
| NVIDIA GeForce 8800 Ultra hjälp | Ripz | Grafikkort & Skärmar | 3 | 10 august 2007 12:24 |
| NVIDIA (R) GeForce (R), Go 6150 | Jesi | Grafikkort & Skärmar | 2 | 4 maj 2007 23:27 |
| Nvidia GeForce 5300? | Josh S | Grafikkort & Skärmar | 5 | 20 mars 2007 13:50 |
| Thread Tools | |
| |