![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag är inte säker på om detta verkligen är ett maskinvaruproblem programvara problem, eller en förare problem, men från forskar nvlddmkm meddelande, massor av människor som säger att antingen grafikkortet, RAM eller den senaste drivrutinen installeras på datorn Jag har Nvidia Geforce 8600 GT-grafikkort och förra veckan det började med budskapet att "nvlddmkm misslyckats och återvinnas" något i stil med det. Sen en ny sak började där skärmen skulle sorts nyans lila och sedan datorn skulle helt stängas. Fram till för några dagar sedan om datorn inte skulle starta upp på skrivbordet. I BIOS finns det gröna block på skärmen och när Vista skulle belastning det skulle bli grön våg linjer som går över skärmen, och sedan dess kan jag inte ens komma till användarkonton skärmen. Men jag kan nå skrivbordet på felsäkert läge och den gröna vågen linjer är fortfarande synlig. Detta hade övertygat mig om att det är grafikkortet Övrig info: Quad Core 2.4GHz 3Gb RAM Vista Home Premium x32 250GB hardrive NVIDIA GeForce 8600gt Dell Inspiron 9200? Hjälp skulle vara mycket uppskattat |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hårdvara, om det är med detta problem i BIOS. Lättaste sättet att kontrollera är för överhettning - rena fläkten. Överhettning kan orsaka artefakter. Annars din VRAM's gone söder.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Om du inte är säker maskin-eller programvara fel kan du använda PC-test-kort att testa hela mainobard hårdvara för eventuella fel och misstag del snabba första. |
|
| |||
| |||
| PcTestCardcom Vi är mycket strikta om spam här på Computer Juice. Detta är två tjänster som du föreslår din produkt skall användas. Behåll rådgivning i huset och gratis. Glöm det. SiteAdvisor rapport om pctestcard.com. Citat:
|
|
| |||
| |||
| UHM Jag tyckte det var att datorn wasnt ren, så jag fick nästan alla damm ut och jag trodde att åtgärdat problemet eftersom datorn var går bra ett tag, tills en timme senare stänga igen på grund av problemet och sedan dess jag skränande boken skrivbordet bara i felsäkert läge om min VRAM är trasig Hur kollar jag om det? och det skulle betyda att jag behöver ett helt nytt grafikkort eller ...? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du ett onboard Gfx kort också? Om du gör, försöker ta 8600 och bara använder den inbyggda kortet och se om det fortfarande kraschar. Om du inte har ett ombord Gfx kort, har du ett extra (eller en kompis som du kan låna) Gfx kort, som du kan ersätta det med tid för att kontrollera?
| |||
| |||
| im inte säker på om jag har en onboard Gfx kort och reservdelar? tvivel om att jag kunde få mina händer på en när som helst snart om det är mitt grafikkort men jag tror att jag har ringa dell under denna vecka tror jag att jag hade ett år på delar eller något och se om de kunde byta mitt grafikkort, men jag har fortfarande att se om 100% att de kort / kort VRAM som är trasig om jag öppnade mina datorer fall skulle jag kunna se om Theres ett Gfx kort? |
|
| |||
| |||
| min dator äntligen och återigen fyllas till skrivbordet, men im säker på att problemet fortfarande inte löst det bara en tidsfråga innan den lila nyansen kommer tillbaka och datorn stängs av Hur som helst, ive försökt testa VRAM men im inte riktigt säker på om im göra detta korrekt, eller om det kommer att visa något fel om datorn har lastat till skrivbordet med lätthet plötsligt, vilket innebär en annan fråga för mig, varför alla en plötsligt tog datorn belastning till skrivbordet och går och dagen före det skulle inte? detta är bara alltför frustrerande, förhoppningsvis någon har svaret på detta problem innan jag ersätter mitt grafikkort |
|
| |||
| |||
| Om du inte har öppnat fallet gör det nu och kolla om damm och linne. De flesta av de Temne artifacts orsakas av överhettning. Det är en enklare lösning än att få ett nytt grafikkort.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ive sagt jag tror att jag rengöra den, jag gjorde rent för damm och sade att det förbättrat min prestation för bara en kort stund och datorn gick tillbaka till Messing upp igen även jag har hittat ett program som testar för dessa artefakter och hittills har varit igång under en timme och en halv och inga artifakter så jag vet inte vad för fel, men jag är nästan säker på att det kommer att röra upp snart eller över natten. Jag ska lämna den på över natten för att se resultat, om böter och böter för de närmaste dagarna Jag tror att jag kan hålla sig till grafikkortet, om inte bättre att ringa dell och låt dem veta? väl .. sjuka efter de framsteg tomoro tack för hjälp hittills Carbon |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Felmeddelande | megabyte | Multimedia & Codecs | 6 | 8 mars 2008 18:14 |
| Internet lägga på brevet | dobermangolfer | Virus, spionprogram och säkerhet | 4 | 5 mars 2008 09:53 |
| Bara få detta budskap, | slimboy42 | Windows-operativsystem | 2 | 16 januari 2008 10:43 |
| MS Windows budskap! hjälp! | Kona1984hawaii | Virus, spionprogram och säkerhet | 5 | 13 december 2007 03:02 |
| Felmeddelande | legweak | General Software Chat | 1 | 25 oktober 2007 09:54 |
| Thread Tools | |
| |