![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Oj, förlåt. Kan också vara en PSU problem .. skulle förklara allting annat dör också. Om du kan hantera utan att det för en vecka eller så jag skulle skicka tillbaka den till Dell, felsökning kan vara ett slöseri med tid.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, om det enda som gör före byggt system värt få.
| |||
| |||
| Så datorn överlevde över en natt, och jag bestämde mig för att verkligen testa kortet, jag körde bara ett slumpmässigt spel (valde DMC4) om full-inställningar, och några minuter och spelet kraschade med nvlddmkm budskap .. så nu har jag bara behöver råd sett, vad gör jag? -datorn är ren från damm -försökt rullande tillbaka en förare samt uppdatera till senaste -testas för artefakter men inga fel kontrolleras om RAM var okej i utökad tester så i princip im gissar att mitt grafikkort (eller bara VRAM) är inte bra och jag måste byta den? för om nvlddmkm meddelande popped upp igen, det betyder ingenting fastställdes (observera att DMC4 arbetat fina veckor sedan på full inställningar och först nyligen nvlddmkm startat poppar upp) rådgivning skulle vara mycket uppskattat |
|
| |||
| |||
| När du installerat den nya drivrutinen, har du avinstallera den gamla? Jag vill avinstallera drivrutinen du har nu, helt sveper HD allt nVidia, sedan installera om drivrutinen igen. Jag vill inte säga att "skicka tillbaka", så kan lika gärna prova på allt innan den punkten. Annars är det ungefär 50/50 VRAM: PSU.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Jag svepte den hardrive av nvidia drivrutiner och installerat en ny kopia, utom Jag har samma problem, liksom problem i BIOS. Im gissa att inte en drivrutin problem för om Theres något att visa upp i BIOS det rälsförhöjning vara förarrelaterade eftersom förarna har icke varit lastade ännu? im inte helt säker men thats min gissning. Om PSU, vad skulle få den att agera nu helt plötsligt? det fungerar bra för ett år, och även i rengörs ut datorn av damm, även PSU fans så jag är inte säker på om det är det som skulle kunna orsaka problemet. En vän föreslog att kanske kortet var överhettad och kan ha orsakat några problem? eller överhettning är fortfarande orsakar problem, eftersom datorn normalt ner och få nvlddmkm meddelande när jag spelade ett spel eller tittade en helskärmsläget video. Så i alla fall min gissning är ett faktiskt fel i kortet på grund av överhettning eller VRAM ... men jag är inte expert här, jag bara kastar ut förslag här. Hör av dig dina synpunkter på detta så snart som möjligt, tack. |
|
| |||
| |||
| Har du provat att köra några temperatur monitorer och hålla någon koll på dem för att se vad temp är när systemet kommer med ett fel? |
|
| |||
| |||
| Jag är inte säker på hur man gör det faktiskt, men jag vet inte om Theres en korrelation där eftersom grafikkortet skulle fungera vid skrivbordet ibland när inga större program skulle vara igång, så i princip det är slumpmässigt, eller nästan definitivt fel när man kör ett spel eller en video |
|
| |||
| |||
| Vid den här tidpunkten även om du hade minskat ner du sannolikt måste skicka det hela off, Dells inte kommer att be dig att reparera det själv. Jag skulle bara göra det och låta dem reda ut.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Sätter ut min garanti avslutades några dagar innan alla dessa problem började hända Under matchen tog jag ett funktionsprovning och min fps har sjunkit dramatiskt, är endast mellan 8-12 när det brukade vara 40 eller mer tror jag Och jag tog en temperatur behandlingen lämnat temperaturprogram (nvidia monitor) och temperaturen gick över 60 grader Celsius, Id säga till om höga 60-talet, kanske till och med på 70-talet och en vän sa till mig att det verkligen borde gå över 55 -- 60 grader Celsius Så Im gissa på grund av garanti, jag måste få mig själv ett nytt kort, och dessutom finns det en punkt att starta om datorn från början? kommer att fastställa något eller sannolikt inte, och jag shuoldnt gå igenom med det ..? Låt mig veta så snart som möjligt. |
|
| |||
| |||
| Tja de temperaturer för ett grafikkort är bra, vissa grafikkort kan nå 80 + helt enkelt, och ändå vara bra, du bara bittida behöva oroa sig för dessa slags temperaturer om thats din CPU temp. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Felmeddelande | megabyte | Multimedia & Codecs | 6 | 8 mars 2008 18:14 |
| Internet lägga på brevet | dobermangolfer | Virus, spionprogram och säkerhet | 4 | 5 mars 2008 09:53 |
| Bara få detta budskap, | slimboy42 | Windows-operativsystem | 2 | 16 januari 2008 10:43 |
| MS Windows budskap! hjälp! | Kona1984hawaii | Virus, spionprogram och säkerhet | 5 | 13 december 2007 03:02 |
| Felmeddelande | legweak | General Software Chat | 1 | 25 oktober 2007 09:54 |
| Thread Tools | |
| |