Palit 9800GT grafikkort Frågor Hej Killar,
Jag har precis köpt en Palit 9800GT, helt ny, och jag verkar vara med 3D Graphic frågor. Min dator är igång splitternya 2GB x2 Silicon Power DDR2 Ram som jag insterted tillsammans med mitt grafikkort. Endast 3Gb redovisas (32bit xp). Jag har ett 500W-processor och ett slumpmässigt moderkort från Acer. Jag har en x16 PCIe 1.0 bus, och en Intel dual core 2.1 processor. Innan mitt 9800GT hade jag ett ATI Radeon saphire X1600 Pro, fläkten dog på mig från vad jag tror var överhettning, men jag hade ständiga problem med det oavsett från tidig användning.
Den första dagen för att använda grafikkort, allt fungerade perfekt, jag har spelat COD 4 och Källa spel på högsta grafik utan några frågor. Jag vände min dator utanför, och övernattning grafikkortet började bråka med mig. I cant play COD världen at War på alla som kraschar på bara några minuter att spela, och när du spelar något annat spel, min skärm att ibland gå svart för en andra och slå tillbaka på, när den stannade svart tills jag vände min avskärma sedan tillbaka på. Det finns en märkbar jumpyness inträffar vart några sekunder. På min första dag som använder grafikkortet kunde jag visa Winamp visualiseringar på helskärm kristallklart dag sprang jag på visualiseringar på små skärmar och det finns definitley vissa frågor eftersom det är mycket nervös och ibland oförstående. Jag har antytt att det kan vara en drivkraft fråga, men egentligen är inte säker. Jag avinstallerade alla mina ATI grafik förare, men inte genom de register som jag är orolig Messing omkring med den. Jag har de senaste Nvidia drivrutin.
Kanske någon har haft detta problem innan eller en hårdvara SÄMSKSKINN kan identifiera problemet. Jag läste i videokortet listan att 9800gt kräver 600W minsta effekt, men jag dont anser att detta är orsaken till problemet och tror att det är en programvara fråga. Om någon har en idé om hur man rättar till detta eller kan hjälpa mig och räkna frågan ut, jag skulle verkligen uppskatta om det är en maskin frågan vill jag fixa det direkt innan jag fastnar med den nya hårdvaran .
Tack,
Ori. |