![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hej am titta på detta grafikkort
http://cgi.ebay.co.uk/ATI-Radeon-HD-...d=p3286.c0.m14 skulle denna eller någon annan ATI HD kortet vara förenligt med Compaq DC7100 Mobo? |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jag är inte säker på om det kommer en webbplats som kom upp när jag googled sade att det fanns inte utrymme i Compaq DC7100 för full storlek PCI-E grafikkort, men detta kort kan vara liten, jag är inte säker . Så du måste öppna ditt ärende och göra två saker:
1) Kontrollera om det finns några PCI-E slots på moderkortet, de ser lite såhär: (det en högst upp) ![]() 2) mäter hur mycket utrymme du har i fallet kring att slot (bakifrån av ärendet tills det träffar kör etc, och från sida till sida och sedan kolla med mått av kortet du vill ha och se om det passar . Mitt System: Första OC
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
också göra Shure kortet och mobo är både rätt typ av PCI liike pci 2 är kompatibel med ha lite typ eller andra io kan aldrig komma ihåg
|
|||
|
|||
|
Senaste kommentar har helt förbryllad mig.
|
|
|
|||
|
|||
|
Gå med min efter första, vi kan sortera PCI-E version senare, först måste vi kolla upp det har ett.
|
|
|
|||
|
|||
|
dess förbryllad mig när jag bara läst det
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej ledsen att jag tog så lång tid. Ja kortplatsen utseende början en i din pic och det är 10cm utrymme från fack till enheter.
När du säger åtgärd sidled Vad ska jag mäta upp till nästa facket? Enligt info jag har läst på nätet om mitt mobo tydligen jag bara har plats för låg profil / halv höjd kort. Så tror du på länken jag postat är den rätta för mig? |
|
|
|||
|
|||
|
Kan du ta en bild så vi kan se hur många kort du får plats tack? Det gör det enklare än att beskriva.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag verkar inte gå att bifoga en bild.
|