mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Är PCI-e v2 grafikkort kompatibelt med gamla moderkort

Reply

Thread Tools
Old 16 oktober 2008, 04:19
Ledamot Gruppen

Default Är PCI-e v2 grafikkort kompatibelt med gamla moderkort

Ledsen för kvaliteten Heres länken
http://www.imagefap.com/image.php?id...1352561&page=0
Old 16 oktober 2008, 05:38
Ledamot Gruppen

Det faktum att mobo inte PCI-e 2, betyder det att kortet inte kommer att kunna lasta behandling av HD-kodad video filer?
Old 16 oktober 2008, 08:17
Ledamot Gruppen

Ju mer jag fortsätter läsa om låg profil HD kort desto mer frustrerad jag blir, backplate fråga. Kan någon rekommendera ett kort som kommer att ge mig 1080p och passar i mitt mobo, kör XP.
Old 16 oktober 2008, 10:02
Givargruppen

Det är intressant, från de ser på den bilden, du borde kunna passa i en duell slot kortet. Jag ska ta en titt för att se vilka kort skulle göra för dig.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 16 oktober 2008, 10:11
Givargruppen

Har du en budget för grafikkort? något liknande detta kort bör fungera, det är duell facket, men inte fullt duell kortplats och är ganska liten. Men innan du köper den, mäta det utrymme du har på din kost och kontrollera det passar.
Old 16 oktober 2008, 11:22
Ledamot Gruppen

Hej thingie tack för din hjälp. Doy du veta om PCI-e 2, eftersom dess nyare, kommer att vara kompatibla och göra lossning för HD-filer? Jag kunde strecth att få detta kort.
Jag lade till några dimensioner till min jpeg, med hjälp av Paint så ser väldigt rå, hoppas att detta ger en bättre uppfattning om vad som passar.
http://www.imagefap.com/image.php?id...1353059&page=0
Glömde att nämna att den bredd som flyttbar tider där grafikkortet fäste passar är 10cm.
Old 16 oktober 2008, 11:27
Givargruppen

Från de ser det, att kortet ska vara bra, men det framgår inte har en HDMI-utgång, så om du vill ansluta via HDMI kommer du behöva en DVI till HDMI-omvandlare (DVI ger ut HD-video). Det är svårt att säga, men finns det några stora komponenter som sticker upp runt PCI-E x16 slot?
Old 16 oktober 2008, 11:33
Ledamot Gruppen

Inga stora delar interferring med kortplats.
Old 18 oktober 2008, 03:22
Ledamot Gruppen

Jag beställde den låga profilen 3450 fom överklockare, jag tänkte bara när thingie2 sa att jag kunde passa en dual slot. Skulle det betyda När jag får min låg profil kort som låg profil fäste inte får plats, där skulle det lämna mig då?
Old 18 oktober 2008, 04:28
Givargruppen

Lågprofil passar om du kan montera en duell slot, Duel slot kort har blivit normen, främst på grund av den värme som produceras korten behöver större kylare och därför tar upp 2 kortplatser. Single slot (låg profil) korten bara bli lite varmare eftersom de inte har så bra kylare, men ett 3450 kommer inte att få det varmt i alla fall.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Jag måste byta mitt moderkort, RAM och grafikkort The3 Br1ng3r General Hardware Chat 7 19 november 2009 16:35
Billiga och framtida kompatibla moderkort gå med AMD x4 processorer? patstarks Processorer, moderkort & RAM 2 29 maj 2009 08:54
Nytt grafikkort eller Nytt Moderkort - PC Kommer Inte Power On Korrekt Borndeception General Hardware Chat 8 16 februari 2009 04:11
Grafikkort kompatibel? Noob43 Grafikkort & Skärmar 8 21 januari 2009 09:32
Hur vet jag om mitt moderkort kommer att stödja ett nytt grafikkort CaptainOlimar Grafikkort & Skärmar 8 29 december 2008 16:05
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.