mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Snälla, hjälp att välja rätt LCD-bildskärm

Reply

Thread Tools
Old 8 januari 2008, 13:33
New Member Group

Default Snälla, hjälp att välja rätt LCD-bildskärm

Ok här är mitt problem. Jag använder en Viewsonic VP2130b bildskärm som är superb, men är inte det bästa för uppspelning av HD fångas fot. Jag tror att detta beror på uppdateringsfrekvens inställd på 60 Hz vid dess upplösning av 1600x1200. För jag skjuter HD video i 50i (25fps interlaced) om jag inte har en uppdateringsfrekvens som kan passa här bildhastighet jag få en liten jitter särskilt om pan skott. Jag har spelat filmen tillbaka på en äldre 19 "LCD som har en uppdateringsfrekvens av 75Hz och allt är mycket smidigare.

Så jag nu letar efter en bra LCD-skärm som passar HD uppspelning (MPEG-filer), men också vara av god kvalitet (oh och dess måste vara svart, jag inte älska det silver titta). Jag skulle vilja ha widescreen, även om det inte nödvändigt. 19 "-20" skulle passa mig ok.

Om någon kunde ge mig lite råd jag skulle verkligen uppskatta det.

Tack,

Mark
Old 8 januari 2008, 13:56
Givargruppen

Default Snälla, hjälp att välja rätt LCD-bildskärm

Jag gillar min Hanns-G JW199D 19 "en hel del.

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.