Plug and Play-problem Hej,
Om en vecka sedan hade jag ett virus på min dator kunde jag inte bli av. Min sista utväg var att formatera min hårddisk. Lyckligtvis hade jag alla mina filer säkerhetskopieras på en bärbar hårddisk, så det var inte så stort i en affär. Men något har förändrats i min dator. Om en månad sedan köpte jag en ny LG Flatron Wide Monitor TV. När jag vill titta på filmer på min TV jag bara ansluter via D-sub-kabel och byta källa på TV från "TV" (som regelbundet sända TV) till "RGB" för mottagna insignaler. Då jag går till skärmen inställning på min dator. Det ser jag 2 skärmar. Båda heter samma sak men en har identifierats som 1 andra som 2. 1 Var alltid skärmen på min dator (jag har en laptop) och 2 var alltid LG Monitor TV. Men ända sedan jag fomatted mitt fordon och ominstallerat Windows några konstiga saker har hänt att jag vet hur man rättar.
Om D-sub-kabel är inte ansluten det fortfarande säger att min laptop skärmen som 1, men när jag koppla in LG i och starta om den växlar så att TV: n är 1 och den bärbara skärmen 2. Det har inte använts för att göra detta innan jag formaterade. Min laptop skärmen var alltid 1. Det leder mig en massa problem och jag vet inte vad jag ska göra. Jag försökte byta så att laptop skärmen är den primära skärmen och LG förlängs (vilket är hur jag vill ha det) men fortfarande identifierar dem på fel sätt ... Och för okänd anledning när jag gör visst antal 2 (laptop skärmen) till primärvård och har LG Extended, min dator låser upp för ca 5 till 10 sekunder någonsin 5 till 10 sekunder, vilket gör den oanvändbar tills jag stänger av förlängningen.
Jag måste få veta hur man rättar till detta så att min laptop övervaka alltid nummer 1, och att få veta varför min dator låser upp när jag använder förlängning.
Jag har en Acer Aspire 3000 med ett internat SiS Grafic Card (ganska meningslös, men förlängningen funktionen woked innan så det är uppenbarligen tillräckligt). Jag uppdaterade drivrutinerna på båda, gjorde ingen skillnad egentligen.
Tack på förhand
Roaziel |