mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Problem med min grafikkort - CCC.exe

Reply

Thread Tools
Old 15th 2008 jan 11:18
Donor Group

Default Problem med min grafikkort - CCC.exe

Hei

Jeg har eid min PC siden april 07 - dens en Packard Bell en med Windows Vista Premium. Its vært ok opp til nå. Hva har jeg vært å merke seg at på starte opp, trenger du ikke få skrivebordet vises på skjermen - bare en svart skjerm! Om en uke siden dette skjedde, og i dag den gjorde det igjen, men det gjorde jeg klarer å komme i verktøylinjen, men alt ble svart, som om skrivebordsbakgrunn ikke hadde lastet med ikoner etc. grafikkortet er ATI Radeon serierekke 200 I tror men dvs alt jeg kan si. Jeg lurte på om det er nok strøm vil det eller trenger programvaren oppdatert osv.?
Noen forslag ville være fint.

takk.
Old 15th 2008 jan 13:29
Donor Group

hmm, hva mener du med at du klarte å få verktøyet Bard og hvordan?

Min System: Cewy er rart macine

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Hovedkort:
asus p5q deluxe
RAM-minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk stasjon (er):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Case / PSU:
Lian-li armoursuite PC-p60
Cooling:
tuniq tårn
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit LAN-porter
Skjerm (er):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / ARCH linux
Old 15 januar 2008, 14:59
Donor Group

Beklager at jeg mente oppgavelinjen ..... lang svart / grå ting på bunnen med start thingey i nedre venstre hjørne. Jeg fikk det til å komme opp ...... resten av skrivebord ble ikke eksisterer. svart .... nowt der. Det var denne morgenen. På en tidligere anledning i didnt selv få dette. Det har nettopp gjort dette nylig selv om to ganger om en fjorten er ikke så farlig Jeg antar ..... eneste måten er å starte på nytt. bare lurte på om kortet er på vei ut eller noen ekle Windows Update eller annen programvare ble effecting det?
Old 15th 2008 jan 15:11
Donor Group

Kan være en dodgy oppdateringen, kan være en dodgy nedlasting.

Kunne malware.

Jeg har sett dette en rekke ganger fra folk å laste ned Google Toolbar.

Jeg får EvilFantasy involvert, dette er mer hans rike.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 15th 2008 jan 15:16
Moderator Group

Gå til virus og spyware forum og ser på malware fjerning klebrig.

Legg inn en Hijackthis loggen i forumet.

Høres ut som Alex er på noe med malware.

Old 16th 2008 jan 16:06
Donor Group

Interessant nok har jeg oppdaget at CCC.exe kan være relatert til dette problemet. Når jeg slår av PC, hver dag, og skjermen vil vise en melding om at
'CCC.exe prøver å stoppe programmet fra avsluttende ". Jeg samler på at dette programmet er ATI relatert og kan også være en trojan?? Hvis jeg sletter dette programmet, vil det være slutten på min skjerm?

Alternativt kan jeg bare kjøre Hijackthis?
Old 16 januar 2008, 16:25
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by evilfantasy View Post
Gå til virus og spyware forum og ser på malware fjerning klebrig.

Legg inn en Hijackthis loggen i forumet.

Høres ut som Alex er på noe med malware.
ccc.exe er en Catalyst Control Centre: Host program fra ATI Technologies Inc. tilhører Catalyst Control Centre

Det kan bli ødelagt av en trojan eller andre typer malware. Gå og legg inn en Hijackthis logg, eller kan vi diskutere om det en stund lenger.

Det bør ikke ta lang tid å rulle inn eller ut malware.

Old 17th 2008 jan 00:19
Donor Group

Ok dette er hva jeg fikk da jeg kjørte Hijack dette ..............

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Scan lagret 07:18:52, on 17/01/2008
Plattform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)
Boot mode: Normal
Kjører prosesser:
C: \ Windows \ system32 \ Dwm.exe
C: \ Windows \ Explorer.exe
C: \ Windows \ system32 \ taskeng.exe
C: \ Windows \ RtHDVCpl.exe
C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ AOL \ 1162860770 \ ee \ aolsoftware.exe
C: \ Programfiler \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktop.exe
C: \ Programfiler \ Thomson \ SpeedTouch USB \ dragdiag.exe
C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccApp.exe
C: \ Programfiler \ Hewlett-Packard \ HP Share-to-Web \ hpgs2wnf.exe
C: \ Programfiler \ Hewlett-Packard \ HP Share-to-Web \ hpgs2wnd.exe
C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Real \ Update_OB \ realsched.exe
C: \ Program Files \ Windows Sidebar \ sidebar.exe
C: \ Program Files \ Packard Bell \ SetUpMyPC \ SmpSys.exe
C: \ Windows \ ehome \ ehtray.exe
C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Ahead \ Lib \ NMBgMonitor.exe
C: \ Programfiler \ Macrogaming \ SweetIM \ SweetIM.exe
C: \ Programfiler \ Windows Media Player \ wmpnscfg.exe
C: \ Programfiler \ WinZip \ WZQKPICK.EXE
C: \ Programfiler \ ATI Technologies \ ATI.ACE \ Core-Static \ MOM.EXE
C: \ Programfiler \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopIndex.exe
C: \ Windows \ ehome \ ehmsas.exe
C: \ Windows \ System32 \ mobsync.exe
C: \ Programfiler \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopCrawl.exe
C: \ Programfiler \ MSN Messenger \ MsnMsgr.Exe
C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Ahead \ Lib \ NMIndexStoreSvr.exe
C: \ Programfiler \ ATI Technologies \ ATI.ACE \ Core-Static \ CCC.exe
C: \ Program Files \ Windows Mail \ WinMail.exe
C: \ Programfiler \ Internet Explorer \ IEUser.exe
C: \ Programfiler \ Internet Explorer \ iexplore.exe
C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WLLoginProxy.exe
C: \ Windows \ system32 \ Macromed \ Flash \ FlashUtil9b.exe
C: \ Users \ Dean \ Skrivebord \ HiJackThis_v2.exe
C: \ Programfiler \ Norton Internet Security \ Norton AntiVirus \ NAVW32.exe
O8 - Extra sammenheng menyelement: & Windows Live Search - res: / / C: \ Programfiler \ Windows Live Toolbar \ msntb.dll / search.htm
O8 - Extra sammenheng menyelement: E & ksporter til Microsoft Excel - res: / / c: \ progra ~ 1 \ micros ~ 3 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra knappen: Research - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ progra ~ 1 \ micros ~ 3 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O17 - HKLM \ System \ CCS \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254
O17 - HKLM \ System \ CS1 \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254
O17 - HKLM \ System \ CS2 \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254
O20 - AppInit_DLLs: C: \ progra ~ 1 \ Google \ GOOGLE ~ 2 \ GOEC62 ~ 1.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - (8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030) - C: \ Windows \ system32 \ browseui.dll
O23 - Service: AOL Tilkobling Service (AOL ACS) - AOL LLC - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ AOL \ ACS \ AOLAcsd.exe
O23 - Service: ATI External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C: \ Windows \ system32 \ Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Symantec \ LiveUpdate \ ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ VAScanner \ comHost.exe
O23 - Service: GoogleDesktopManager - Google - C: \ Programfiler \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopManager.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C: \ Programfiler \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ InstallShield \ Driver \ 1050 \ Intel 32 \ IDriverT.exe
O23 - Service: Symantec IS Password Validation (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Norton Internet Security \ isPwdSvc.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Merking Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ LightScribe \ LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - c: \ progra ~ 1 \ Symantec \ LIVEUP ~ 1 \ LUCOMS ~ 1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ pif \ (B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08) \ PIFSvc.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Ahead \ Lib \ NMIndexingService.exe
O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Roxio Shared \ 9.0 \ SharedCOM \ RoxMediaDB9.exe
O23 - Service: Roxio Hard Drive Watcher 9 (RoxWatch9) - Sonic Solutions - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Roxio Shared \ 9.0 \ SharedCOM \ RoxWatch9.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ SureThing Shared \ stllssvr.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ CCPD-LC \ symlcsvc.exe
O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ AppCore \ AppSvc32.exe
--
End of file - 5554 bytes
Old 17th 2008 jan 00:27
Moderator Group

Visste du redigere loggen før du legger det?

Old 17th 2008 jan 01:23
Donor Group

Nei jeg gjorde ikke, til tross for hva det står på bunnen av loggen! Beklager at det var meg. aldri gjort dette før.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Nye grafikkort Problem theboz Kabinetter & Skjermer 6 24 november 2009 08:14
Blue Screen / Graphics Card Problem Hjelp cwaddell27 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 14 21 februar 2009 06:43
Grafikkortkonfigurasjon Problem jshield1988 General Hardware Chat 3 1 januar 2009 19:09
Grafikkortkonfigurasjon problem Jase123 Kabinetter & Skjermer 1 3 nov 2007 14:16
Grafikkort vifte problem Cryphyx Kabinetter & Skjermer 2 1ste sep 2007 16:35
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.