![]() |
|
| |||
| |||
| Hei Jeg har eid min PC siden april 07 - dens en Packard Bell en med Windows Vista Premium. Its vært ok opp til nå. Hva har jeg vært å merke seg at på starte opp, trenger du ikke få skrivebordet vises på skjermen - bare en svart skjerm! Om en uke siden dette skjedde, og i dag den gjorde det igjen, men det gjorde jeg klarer å komme i verktøylinjen, men alt ble svart, som om skrivebordsbakgrunn ikke hadde lastet med ikoner etc. grafikkortet er ATI Radeon serierekke 200 I tror men dvs alt jeg kan si. Jeg lurte på om det er nok strøm vil det eller trenger programvaren oppdatert osv.? Noen forslag ville være fint. takk. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hmm, hva mener du med at du klarte å få verktøyet Bard og hvordan?
| |||
| |||
| Beklager at jeg mente oppgavelinjen ..... lang svart / grå ting på bunnen med start thingey i nedre venstre hjørne. Jeg fikk det til å komme opp ...... resten av skrivebord ble ikke eksisterer. svart .... nowt der. Det var denne morgenen. På en tidligere anledning i didnt selv få dette. Det har nettopp gjort dette nylig selv om to ganger om en fjorten er ikke så farlig Jeg antar ..... eneste måten er å starte på nytt. bare lurte på om kortet er på vei ut eller noen ekle Windows Update eller annen programvare ble effecting det? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan være en dodgy oppdateringen, kan være en dodgy nedlasting. Kunne malware. Jeg har sett dette en rekke ganger fra folk å laste ned Google Toolbar. Jeg får EvilFantasy involvert, dette er mer hans rike.
|
| |||
| |||
| Gå til virus og spyware forum og ser på malware fjerning klebrig. Legg inn en Hijackthis loggen i forumet. Høres ut som Alex er på noe med malware. |
|
| |||
| |||
| Interessant nok har jeg oppdaget at CCC.exe kan være relatert til dette problemet. Når jeg slår av PC, hver dag, og skjermen vil vise en melding om at 'CCC.exe prøver å stoppe programmet fra avsluttende ". Jeg samler på at dette programmet er ATI relatert og kan også være en trojan?? Hvis jeg sletter dette programmet, vil det være slutten på min skjerm? Alternativt kan jeg bare kjøre Hijackthis? |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Det kan bli ødelagt av en trojan eller andre typer malware. Gå og legg inn en Hijackthis logg, eller kan vi diskutere om det en stund lenger. Det bør ikke ta lang tid å rulle inn eller ut malware. |
|
| |||
| |||
| Ok dette er hva jeg fikk da jeg kjørte Hijack dette .............. Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA) Scan lagret 07:18:52, on 17/01/2008 Plattform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904) Boot mode: Normal Kjører prosesser: C: \ Windows \ system32 \ Dwm.exe C: \ Windows \ Explorer.exe C: \ Windows \ system32 \ taskeng.exe C: \ Windows \ RtHDVCpl.exe C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ AOL \ 1162860770 \ ee \ aolsoftware.exe C: \ Programfiler \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktop.exe C: \ Programfiler \ Thomson \ SpeedTouch USB \ dragdiag.exe C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccApp.exe C: \ Programfiler \ Hewlett-Packard \ HP Share-to-Web \ hpgs2wnf.exe C: \ Programfiler \ Hewlett-Packard \ HP Share-to-Web \ hpgs2wnd.exe C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Real \ Update_OB \ realsched.exe C: \ Program Files \ Windows Sidebar \ sidebar.exe C: \ Program Files \ Packard Bell \ SetUpMyPC \ SmpSys.exe C: \ Windows \ ehome \ ehtray.exe C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Ahead \ Lib \ NMBgMonitor.exe C: \ Programfiler \ Macrogaming \ SweetIM \ SweetIM.exe C: \ Programfiler \ Windows Media Player \ wmpnscfg.exe C: \ Programfiler \ WinZip \ WZQKPICK.EXE C: \ Programfiler \ ATI Technologies \ ATI.ACE \ Core-Static \ MOM.EXE C: \ Programfiler \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopIndex.exe C: \ Windows \ ehome \ ehmsas.exe C: \ Windows \ System32 \ mobsync.exe C: \ Programfiler \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopCrawl.exe C: \ Programfiler \ MSN Messenger \ MsnMsgr.Exe C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Ahead \ Lib \ NMIndexStoreSvr.exe C: \ Programfiler \ ATI Technologies \ ATI.ACE \ Core-Static \ CCC.exe C: \ Program Files \ Windows Mail \ WinMail.exe C: \ Programfiler \ Internet Explorer \ IEUser.exe C: \ Programfiler \ Internet Explorer \ iexplore.exe C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WLLoginProxy.exe C: \ Windows \ system32 \ Macromed \ Flash \ FlashUtil9b.exe C: \ Users \ Dean \ Skrivebord \ HiJackThis_v2.exe C: \ Programfiler \ Norton Internet Security \ Norton AntiVirus \ NAVW32.exe O8 - Extra sammenheng menyelement: & Windows Live Search - res: / / C: \ Programfiler \ Windows Live Toolbar \ msntb.dll / search.htm O8 - Extra sammenheng menyelement: E & ksporter til Microsoft Excel - res: / / c: \ progra ~ 1 \ micros ~ 3 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra knappen: Research - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ progra ~ 1 \ micros ~ 3 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL O13 - Gopher Prefix: O17 - HKLM \ System \ CCS \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254 O17 - HKLM \ System \ CS1 \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254 O17 - HKLM \ System \ CS2 \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254 O20 - AppInit_DLLs: C: \ progra ~ 1 \ Google \ GOOGLE ~ 2 \ GOEC62 ~ 1.DLL O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - (8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030) - C: \ Windows \ system32 \ browseui.dll O23 - Service: AOL Tilkobling Service (AOL ACS) - AOL LLC - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ AOL \ ACS \ AOLAcsd.exe O23 - Service: ATI External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C: \ Windows \ system32 \ Ati2evxx.exe O23 - Service: Automatisk LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Symantec \ LiveUpdate \ ALUSchedulerSvc.exe O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ VAScanner \ comHost.exe O23 - Service: GoogleDesktopManager - Google - C: \ Programfiler \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopManager.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C: \ Programfiler \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ InstallShield \ Driver \ 1050 \ Intel 32 \ IDriverT.exe O23 - Service: Symantec IS Password Validation (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Norton Internet Security \ isPwdSvc.exe O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Merking Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ LightScribe \ LSSrvc.exe O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - c: \ progra ~ 1 \ Symantec \ LIVEUP ~ 1 \ LUCOMS ~ 1.EXE O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ pif \ (B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08) \ PIFSvc.exe O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Ahead \ Lib \ NMIndexingService.exe O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Roxio Shared \ 9.0 \ SharedCOM \ RoxMediaDB9.exe O23 - Service: Roxio Hard Drive Watcher 9 (RoxWatch9) - Sonic Solutions - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Roxio Shared \ 9.0 \ SharedCOM \ RoxWatch9.exe O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ SureThing Shared \ stllssvr.exe O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ CCPD-LC \ symlcsvc.exe O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ AppCore \ AppSvc32.exe -- End of file - 5554 bytes |
|
| |||
| |||
| Visste du redigere loggen før du legger det? |
|
| |||
| |||
| Nei jeg gjorde ikke, til tross for hva det står på bunnen av loggen! Beklager at det var meg. aldri gjort dette før. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Nye grafikkort Problem | theboz | Kabinetter & Skjermer | 6 | 24 november 2009 08:14 |
| Blue Screen / Graphics Card Problem Hjelp | cwaddell27 | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 14 | 21 februar 2009 06:43 |
| Grafikkortkonfigurasjon Problem | jshield1988 | General Hardware Chat | 3 | 1 januar 2009 19:09 |
| Grafikkortkonfigurasjon problem | Jase123 | Kabinetter & Skjermer | 1 | 3 nov 2007 14:16 |
| Grafikkort vifte problem | Cryphyx | Kabinetter & Skjermer | 2 | 1ste sep 2007 16:35 |
| Thread Tools | |
| |