![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har ägt min dator sedan den 07 april - det är en Packard Bell en med Windows Vista Premium. Dess varit ok hittills. Vad har jag märker att den startar, du behöver inte få skrivbordet visas på bildskärmen - bara en svart skärm! Om en vecka sedan det hände, så idag gjorde det igen men jag lyckades få verktygsfältet men allt annat var svart, som om skrivbordet bakgrund hade inte lastas med ikoner mm grafikkort är ATI Radeon-serien 200 I tror men thats allt jag kan säga. Jag undrar om det finns tillräckligt med ström som går till den eller behöver sin programvara uppdaterad etc? Någon förslag skulle vara bra. tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hmm, vad menar du att du lyckats få verktyget Bard och hur?
| |||
| |||
| Förlåt jag menade Aktivitetsfältet ..... lång svart / grå sak längst ner med början thingey i nedre vänstra hörnet. Jag kom precis att komma ...... resten av datorstöd var obefintliga. svart .... nowt där. Det var i morse. På ett tidigare tillfälle i didnt ens detta. Det har bara gjort detta nyligen även två gånger i ungefär två veckor är ingen stor sak i guess ..... enda sättet är att starta om. undrar bara om kortet var på väg ut eller några elaka Windows Update eller annan programvara var åstadkomma det? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan vara en taskiga uppdatering, kan ett skumma nedladdning. Kan vara sabotageprogram. Jag har sett detta ett antal gånger från folk laddar ner Google Toolbar. I'll get EvilFantasy inblandade, det är mer hans rike.
|
| |||
| |||
| Gå till virus och spyware på forumet och titta på sabotageprogram avlägsnande klibbig. Post en HijackThis-logg i detta forum. Låter som Alex är på något med sabotageprogram. |
|
| |||
| |||
| Intressant Jag har upptäckt att CCC.exe kan ha samband med denna fråga. När jag stänga av datorn då och då skärmen kommer att visa ett meddelande om att "CCC.exe försöker stoppa programmet från stängning." Jag förstår att detta program är ATI närstående och rentav kan vara en trojan???? Om jag tar bort detta program kommer att vara slutet på min skärm? Alternativt Jag kör HijackThis? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Det skulle kunna skadas av en trojan eller någon annan typ av malware. Gå och efter en HijackThis-logg, eller kan vi diskutera om det en stund längre. Det bör inte ta lång tid att uttala sig in eller ut sabotageprogram. |
|
| |||
| |||
| Ok det är vad jag fick när jag körde Hijack här .............. Loggfil av Trend Micro HijackThis V2.0.0 (BETA) Scan sparades vid 07:18:52 den 17/01/2008 Plattform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904) Boot mode: Normal Kör processer: C: \ Windows \ system32 \ Dwm.exe C: \ Windows \ Explorer.EXE C: \ Windows \ system32 \ taskeng.exe C: \ Windows \ RtHDVCpl.exe C: \ Program Files \ Common Files \ AOL \ 1162860770 \ ee \ aolsoftware.exe C: \ Program \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktop.exe C: \ Program Files \ Thomson \ SpeedTouch USB \ dragdiag.exe C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ ccApp.exe C: \ Program Files \ Hewlett-Packard \ HP Share-to-Web \ hpgs2wnf.exe C: \ Program Files \ Hewlett-Packard \ HP Share-to-Web \ hpgs2wnd.exe C: \ Program Files \ Common Files \ Real \ Update_OB \ realsched.exe C: \ Program Files \ Windows Sidebar \ sidebar.exe C: \ Program Files \ Packard Bell \ SetUpMyPC \ SmpSys.exe C: \ Windows \ ehome \ ehtray.exe C: \ Program Files \ Common Files \ Ahead \ lib \ NMBgMonitor.exe C: \ Program Files \ Macrogaming \ SweetIM \ SweetIM.exe C: \ Program Files \ Windows Media Player \ wmpnscfg.exe C: \ Program Files \ WinZip \ WZQKPICK.EXE C: \ Program Files \ ATI Technologies \ ATI.ACE \ Core-Static \ MOM.EXE C: \ Program \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopIndex.exe C: \ Windows \ ehome \ ehmsas.exe C: \ Windows \ System32 \ mobsync.exe C: \ Program \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopCrawl.exe C: \ Program Files \ MSN Messenger \ MsnMsgr.Exe C: \ Program Files \ Common Files \ Ahead \ lib \ NMIndexStoreSvr.exe C: \ Program Files \ ATI Technologies \ ATI.ACE \ Core-Static \ CCC.exe C: \ Program Files \ Windows Mail \ WinMail.exe C: \ Program Files \ Internet Explorer \ Ieuser.exe C: \ Program Files \ Internet Explorer \ iexplore.exe C: \ Program \ Delade filer \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WLLoginProxy.exe C: \ Windows \ system32 \ Macromed \ Flash \ FlashUtil9b.exe C: \ Users \ Dean \ Desktop \ HiJackThis_v2.exe C: \ Program \ Norton Internet Security \ Norton AntiVirus \ NAVW32.exe O8 - Extra sammanhang menyobjektet: & Windows Live Search - res: / / C: \ Program Files \ Windows Live Toolbar \ msntb.dll / search.htm O8 - Extra sammanhang menyobjektet: E & xportera till Microsoft Excel - res: / / C: \ progra ~ 1 \ mikro ~ 3 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000 Ø9 - Extra button: Research - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ progra ~ 1 \ mikro ~ 3 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL O13 - Gopher Prefix: O17 - HKLM \ System \ CCS \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254 O17 - HKLM \ System \ CS1 \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254 O17 - HKLM \ System \ CS2 \ Services \ Tcpip \ .. \ (0ACF4124-6E10-4E4D-978E-4F7D271F4826): NameServer = 192.168.1.254 O20 - AppInit_DLLs: C: \ progra ~ 1 \ Google \ GOOGLE ~ 2 \ GOEC62 ~ 1.DLL O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - (8C7461EF-2B13-11D2-BE35-3078302C2030) - C: \ Windows \ system32 \ browseui.dll O23 - Service: AOL Anslutbarhet Service (AOL ACS) - AOL LLC - C: \ Program Files \ Common Files \ AOL \ ACS \ AOLAcsd.exe O23 - Service: Ati yttre händelse Utility - ATI Technologies Inc. - C: \ Windows \ system32 \ Ati2evxx.exe O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C: \ Program Files \ Symantec \ LiveUpdate \ ALUSchedulerSvc.exe O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ VAScanner \ comHost.exe O23 - Service: GoogleDesktopManager - Google - C: \ Program \ Google \ Google Desktop Search \ GoogleDesktopManager.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C: \ Program Files \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ InstallShield \ Driver \ 1050 \ Intel 32 \ IDriverT.exe O23 - Service: Symantec IS Password Validation (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C: \ Program \ Norton Internet Security \ isPwdSvc.exe O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C: \ Program Files \ Common Files \ LightScribe \ LSSrvc.exe O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C: \ progra ~ 1 \ Symantec \ LIVEUP ~ 1 \ LUCOMS ~ 1.EXE O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Symantec Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ ccSvcHst.exe O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ pif \ (B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08) \ PIFSvc.exe O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C: \ Program Files \ Common Files \ Ahead \ Lib \ NMIndexingService.exe O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - C: \ Program Files \ Common Files \ Roxio Shared \ 9.0 \ SharedCOM \ RoxMediaDB9.exe O23 - Service: Roxio Hard Drive Watcher 9 (RoxWatch9) - Sonic Solutions - C: \ Program Files \ Common Files \ Roxio Shared \ 9.0 \ SharedCOM \ RoxWatch9.exe O23 - Service: stllssvr - Microvision Development, Inc. - C: \ Program Files \ Common Files \ SureThing Shared \ stllssvr.exe O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown ägaren - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ CCPD-LC \ symlcsvc.exe O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ AppCore \ AppSvc32.exe -- End of file - 5554 bytes |
|
| |||
| |||
| Visste du redigera log innan utstationering det? |
|
| |||
| |||
| nej jag gjorde, trots det som står längst ner i loggen! Förlåt det var jag. aldrig gjort detta förut. |
![]() |
|
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nytt grafikkort Problem | theboz | Grafikkort & Skärmar | 6 | 24 november 2009 08:14 |
| Blue Screen / grafikkort Problem Hjälp | cwaddell27 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 14 | 21 februari 2009 06:43 |
| Grafikkort Problem | jshield1988 | General Hardware Chat | 3 | 1 januari 2009 19:09 |
| Grafikkort problem | Jase123 | Grafikkort & Skärmar | 1 | 3 november 2007 14:16 |
| Grafikkort FAN problem | Cryphyx | Grafikkort & Skärmar | 2 | 1:a sep 2007 16:35 |
| Thread Tools | |
| |