![]() |
|
| |||
| |||
| ~ Två kort; nVidia 9600 740MHz Kärna, 512 1950MHz GDDR3-minne, 64 Stream processorer, SLI Ready, 10yr garanti med EVGA Direct. ATI HD 3800 800MHz Kärna, 512 2340MHz GDDR4-minne, 320 Stream Processors, CrossFireX Ready, 1 års garanti med TUL / ocuK, Levereras Call of Juarez PC-DVD Game! Varför i helsike är det nvidia kort £ 6 dyrare??? [Redigera] billigare ATI-kortet är 140 £ ![]() [EDIT2] Och en annan NVIDIA, (8800 GTX) 575MHz Core, 768MB 1800MHz GDDR3-minne, 128 Stream processorer, SLI Ready, 3 års garanti. Här gången är £ 110 dyrare och titta på statistiken, en armatur, (liksom jag) skulle gå för ATI-kort i en blixt. Whats up with that? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Whoa, vänta en sekund. Det är inte en "HD 3800", endast en HD 3850 och 3870, och har varken dessa klockfrekvenser. Länka till vad du talar om kan vara till hjälp.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Putting beskrivningen i Google lämnar bara den här länken: http://www.overclockers.co.uk/produc...d=56&subid=416 Men det är en lista med kort, ingen som innehåller en HD3800
|
| |||
| |||
| Jag tror dont Jag gjorde ett misstag .... här är länken. Alla korten kan hittas där. Se själv. http://www.overclockers.co.uk/produc...d=701&catid=56 Ta bara en titt på £ 140 + - kort; http://www.overclockers.co.uk/showpr...=56&subcat=416 Jag beordrade att en den dag den kom ut men min beställning har annullerats av en oförklarlig anledning. |
|
| |||
| |||
| Den 8800GT och 9600GT är på samma pris som 3870. De 3.870 är ungefär samma som 9600GT i riktmärken, eftersom det finns egentligen ingen skillnad annat än en liten sänkning i klockfrekvens (som kan göras upp i OC ändå), och 3870 ökade universella shaders. Den 8800GT är dock lite dyrare och fungerar väl under 3870. Jag är inte säker på exakt varför i detta skede, men jag siffra det har mindre att göra med klockfrekvens och mer att göra med enkla bättre teknik på kortet. Jag tror att du hittar 60MHz och så vidare på kärnan inte är så stor i en affär. Det är klokt att inte lita specifikationer men ser på verkliga riktmärken, där 8800GT trounces den 3870, som i sig är ungefär lika mycket som ett 9600GT men med lägre AA prestanda.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| finns en stor skillnad i shader klockor med NVIDIA och ATI Radeon-kort Om du tittar på tomshardware eller andra benchmarking över webbplatser som du ser nvidia kort nästan alltid komma ut på toppen. Nvidia är bättre varumärke och du får vad du betalar för. |