![]() |
|
| |||
| |||
| Hi, I'm just nu att uppgradera mitt grafikkort men jag är helt förlorad Dessa är mina nuvarande specs: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600 + 1 GIG [Uppgradering till 4gig] och grafik kortet är ett 8400 GS. Nu är jag helt förlorad när det gäller grafikkort så här det är. Jag letar efter en prisvärd uppgradering för $ 100 eller mindre. Några förslag? Jag letar efter en sajt som jämför GFX kort genom att visa hur mycket FPS per spel, men att hitta någon lycka. Tack på förhand |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Försök pågår härOch välja en av referenspunkterna i taget, så finns det ett diagram med alla de senaste GFX kort. Men jag skulle nog säga detta kort är din bästa insats i denna budget, bara se till att du har en tillräckligt bra PSU för det.
| |||
| |||
| Tack för svaret, jag har en 500 PSU skulle det göra gott? Jag gillar det kort du länkade mig, jag kan bara kolla i den. En fråga dock skulle du föreslå 2gig och 4gig att gå med på det? Jag kör en Win XP Pro 32bit OS. |
|
| |||
| |||
| Den effektförbrukningen i PSU är inte det viktiga, det är vad nuvarande sätter på 12 V skenor, om man tittar på den sida av PSU, bör du se en tabell som säger det här, ta en titt och berätta vad det står, eller kan du ta en bild och lägga upp den och länka till den för mig. Också, medan du har det gäller öppna, ta en titt på kablarna från PSU, göra något av dem ser något liknande detta: ![]() eller det här: ![]() 2GB är bra för XP, jag kör 2 GB och har inga problem när du spelar spel. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| XP 32bit endast medger upp till 3.5GB. 2GB är gott ändå.
| |||
| |||
| Okej, så 2gig det är. Jag kontrollerade min dator som jag ser den 6 hålad plug från min PSU. Dessutom läser min PSU, jag såg några 12V1 nummer. Jag skulle kunna få exakta siffror om du vill. |
|
| |||
| |||
| ja tack, men det kan vara lättare att bara ta en bild. |
|
| |||
| |||
| Okej, här är siffrorna AC 115V 10A 60Hz 230V 5A 50Hz DC 3,3 V 5 V 12 V1 12 V2-12V 5 VSB MAX 34A 40A 16A 17A ,8 A 2.5A Vet inte vad det betyder, men det är allt ditt. Jag har ingen kamera med mig, så om du behöver mer information, tala om det för mig. På en sida anmärkning har jag letat på 9600GSO. Hur bra skulle det vara, och skulle min PSU hantera det? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad är varumärket i PSU? Den 9800GT river de 9600GSO.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Ok, jag antar det är bara hur det var formaterad i tabellen? så 3,3 V var direkt ovanför 34A, +5 V över 40A, den 12 V1 över 16A etc? Och jag håller med om vad Carbon sagt om Gfx kort, 9800GT är mycket bättre än 9600GSO |