mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

RIP grafikkort

Reply

Thread Tools
Old 11 november 2007, 13:27
Givargruppen

Default RIP grafikkort

Jag fick mina händer på andra sidan graphichs kortet G-kraft 256MB AGP
det har fungerat bra de senaste månaderna ... Problemet började när jag uppgraderade min prosessor till 2 GHz evrything wos fint tills jag opend windows media center och med att skärmen blev svart följde med massor av pip (alltför många för att räkna)

iv nu lagt ett gammalt grafikkort och nu evrythings bra. och dess inte som de flesta människor som är runing Vista kommer nu att du behöver minst 128 MB grafikkort använder de flesta program som movie maker ect

min Q är hur kunde detta i hände .. kan snabbare prosessor göra grafikkortet kör Hoter och bränt ut .. iv try'd kortet i aNova st och den stilla dont arbete så jag inte korten nackerd

bara worrieing att detta kommer att hända igen speciellt eftersom den nya grahics kort jag köper snart är 95 pounds

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old November 11, 2007, 16:22
New Member Group

Default RIP grafikkort

hmm låter som u kan få köpa fel typ av grafikkort och ja det proccessor haft ir körs över tid .... inte något ive stött på innan men ... Jag föreslår att om du ska köpa en ny för $ 95.00 skulle jag råda dig söka några råd från en butik assistent och se vad de kan ge dig råd om ... ska du också att du st kan hantera en 2 GHz-processor eftersom detta också kan ha orsakade det ...

hoppas att detta hjälper
Jamie
Old November 11, 2007, 16:29
Givargruppen

Default RIP grafikkort

Jag hade en titt i min moderkortet och det sade detta 2gig prosessor är den gräns som styrelsen kan acceptera så shud vara några problem där.
grafikkortet wos jobba bra med min gamla prosessor om 1gigs kanske kortet precis haft det
Old November 11, 2007, 16:31
New Member Group

Default RIP grafikkort

ganska possibl. Men som sagt om ure ska köpa en ny för THT pengarna jag ber en assistent i butiken. de shuld kunna visa u vad u behöver. kanske ditt grafikkort didnt har vad som krävs för din dator? ...
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 anaconda1991 Grafikkort & Skärmar 9 5 august 2009 08:44
Få nya grafikkortet. Coolyxxx Grafikkort & Skärmar 4 7 december 2008 13:24
Grafikkort jimbo84 Grafikkort & Skärmar 4 29 oktober 2008 08:44
Hjälp med grafikkort ..... CrazyAce Grafikkort & Skärmar 1 10 december 2007 00:33
Nytt grafikkort hjälp MaxWilson Grafikkort & Skärmar 3 9 november 2007 15:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.