mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Radeon fläktens hastighet visas som 0RPM i Monitor Software

Reply

Thread Tools
Old 22 maj 2009, 09:35
New Member Group

Jag har en Power Color 3650 w / fläkt och en MSI 4350 NO fläkt i olika datorer. Både PC Jave XP Pro och 7RC installeras på separata HDD's. ATI-drivrutiner har installerats på både OS är både PC och båda visar samma sak som postas nedan.
Varje version av ATI Catalyst jag har använt, inklusive de som följde med korten, den 4350 Fanless visar "Fan Speed Control" och fläktvarvtal (som uppenbarligen visar 0 RPM) på 3650 m / fläkt inte visa "Fan Speed" eller den "Fan Control" alternativ.
Old 22 maj 2009, 09:50
Givargruppen

Om du frågar varför, vilket jag antar att du är .. (Ditt inlägg är egentligen inte en fråga mer för bara ett öppet uttalande ..)

Då det är mest sannolikt på grund av att kortet inte är i stånd att rapportera till OS, så att säga.

De 4350 är nyare, och omfattar därmed förmågan att köpa denna information, det bara händer att du köpte en utan en fläkt.

Om du vill vara säker på att det inte är en programvara fråga, prova något tredje part, liksom RivaTuner, finns här.

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.