mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Radeon HD 4890 Problem med bildskärm

Reply

Thread Tools
Old 31 maj 2009, 11:12
New Member Group

Default Radeon HD 4890 Problem med bildskärm

Ok, så idag köpte jag en ny Radeon HD4890 Grafikkort från Connect3D.
Installationen av grafikkort gick ganska bra och datorn startas normalt. Det gick till VGA som min Windows Vista började. Jag ställde DVD Driver disk och installerat hela paketet för kortet, och trots att uppdatera drivrutinerna senare. Jag ställer upplösningen till 1680x1050 att kontrollera f allt var ok och jag omstart av datorn. Eftersom det var att starta upp det hela att gå bra eftersom det gick in i windows lastning bar. När den passerade jag förväntas se Windows Vista Login tecken men här är när det gick dåligt. Bildskärmen sa att det hade förlorat sammanhang och jag kunde höra vista inloggning ljud från mina högtalare skärmen blev svart. Jag kunde höra datorn fortfarande fungerar bra och snobb men det var bara ingen display. Jag tänkte att det måste vara förare så jag startat upp till felsäkert läge som fungerat bra och avinstallerat drivrutiner från Enhetshanteraren Manager.I sedan startas normalt och allt var densamma som i första vände datorn med den nya HD 4890. Detta Temne jag hämtat de senaste drivrutinerna från den officiella webbplatsen http://game.amd.com/us-en/drivers_ca...common-vista32 och installerade dem utan problem. Jag startas datorn och samma sak händer. Lastning visas men ingenting efter det som det inte finns någon koppling till monitor.So jag avinstallerat och installerat dem en sista gång för att vara säker men den här gången jag anslöt till en HDMI-kabel till min TV som är 32''och Windows Vista startats helt bra på TV men inte på skärmen. Drivrutinerna är installerade på rätt sätt, är bara det att övervaka förlorar anslutningen till video card.Why är det?

Mina specs är följande:

Jag har en Asus P5KC moderkort med en Intel DualCore E8200@2.66GHz.I har 2 GB RAM-minne och min dator är en dator med Windows Vista Service Pack En 32-bitars.

Min bildskärm är en Asus 22''MW221.
Min TV är en JVC 32''.

Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat eftersom det är ganska svårt för mig att arbeta på en 32 "TV.

Edit: Mitt gamla grafikkort var ett GeForce 8800 GT från XFX.
Old 31 maj 2009, 11:46
Givargruppen

Default Radeon HD 4890 Problem med bildskärm

e: NVM
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.