![]() |
|
| |||
| |||
| Hej igen Ok im verkligen förvirrad ![]() Är en AGP slot på samma sätt som en PCI - Express slot? På grund av mitt moderkort finns 2 AGP kortplatser för grafikkort så jag kan använda Nvidia SLI. Och 2 PCI-E Slots Men på min förra tråd om "ATI Gecube 2400 pro" Krlll gav mig en enkel beskrivning av mitt moderkort. Men det sa att AGP-kortplatser (master och slave) var PCI-E och vad jag trodde är PCI-E är märkta som PCI 1 och 2 Im vill köpa 2 AGP-grafikkort för att gå till AGP tider som anges på min moderkortet men du kan köpa AGP eller PCI-E kort. Kan någon hjälpa snälla Tack för alla svar! |
|
| ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
| Citat:
Citat:
Citat:
De tider PCI 1 och 2 är både PCI-E slots de är bara märkas PCI 1,2. Citat:
Mod vänligen sammanfoga detta inlägg med den andra. Mitt System: Krlll
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| lol, så i princip kan du köpa två PCI-kort, Theres kommer att bli mer än så men thats en utgångspunkt
| |||
| |||
![]() Rätt så facken mitt grafikkort går till är PCI-E Och de andra 2 tider också PCI-E Jag tänkte att de var AGP slots eftersom de ser ut som facken mitt nuvarande grafikkort är på mitt andra moderkort (med klippet på slutet) och eftersom AGP står för "Accelerated Graphics Port" så jag tänkte att det var det ett grafikkort går till. Men jag förstår nu! |
|
| |||
| |||
| Xeon varför är du ledsen? Lol Du har ett ganska bra moderkort (behov BIOS-uppdateringar från en recension jag läste, men ändå). Här är specs. Stödjer Quad Core 4 DDR2 Ram tider SLI kan 7.1 Ljud Skulle vara bra för överklockning om de har uppdaterat BIOS Och massor av andra saker. Kom också ihåg att högpresterande PCI-E kort som är billigare än AGP kort. Så muntra upp. Om inte jag gjort dig ledsen i vilket fall dont vara så känsliga. ![]() Edit: Glöm Im nabbing it.lol |
|
| |||
| |||
| lol Im inte ledsen im bara förvirrad på en massa saker om datorer ... Därför har jag kommit in på detta forum. Tack ändå! Det är ett bra moderkort men dont tror jag kommer att tänka på överklockning som jag förstörde mitt andra moderkort genom att göra det. Aparently Jag var tänkt att ändra fan "eller något. Men att inte tala sitt borta nu lol Jo tack för din hjälp! Jag kanske skulle ha köpt fel grafikkort |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Im lite förvirrad | nay27uk | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 11 oktober 2009 13:35 |
| Confused newbie! | Caz | Presentera dig här | 6 | 20 november 2008 12:25 |
| Lil lite förvirrad om det här fallet. | Carl | Cases & Power Supplies | 4 | 28 juni 2008 04:37 |
| Im verkligen förvirrad | NeedHelpPls | General Hardware Chat | 3 | 27 januari 2008 21:12 |
| Confused om RAM | mcfarty | Processorer, moderkort & RAM | 10 | 10 august 2007 06:30 |
| Thread Tools | |
| |