mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Rekommendationer för att lägga till en andra övervaka

Reply

Thread Tools
Old 27 mars 2008, 07:15
New Member Group

Default Rekommendationer för att lägga till en andra övervaka

Hej

Jag vill lägga till en andra bildskärm till min dator som en Dell 3100c. Jag använder inte datorn till spel så jag behöver bara en mycket grundläggande grafikkort som kommer att tillåta mig att ansluta en andra bildskärm.

Min dator använder en kompakt fallet och alla Grafikkort måste ha en halv-höjd (jag tror thats vad de kallas) fäste för att passa in i PCI-slot.

När datorn har mindre PCI-platser kan jag inte köpa ett nytt grafikkort som har två Övervaka resultat eftersom det inte passar så im hoppas att jag kan bara lägga till ett annat grafikkort med en bildskärm och kunna ha dubbelt så stor skärm rymden jag gör nu. Använder två grafikkort så här normal, kommer jag att ha några problem?

Kan någon rekommendera något anständigt (men ganska billigt) Grafikkort - som om jag säger att jag bara behöver det för att fästa en andra skärm.

tack
Old 27 mars 2008, 11:20
Givargruppen

Det kommer inte att fungera - du inte kan använda två grafikkort i PCI. Om du har en PCI-E slot du kan få en låg profil med dubbla DVI-kortet precis som 8500GT, annars behöver du ett nytt moderkort.

EDIT: Egentligen har jag googled lite och det verkar som om detta är möjligt, men kräver en del förare Hacks för att det ska fungera. Du kanske har mer tur med något liknande den här som direkt stöder dubbla DVI.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 27 mars 2008, 11:24
Givargruppen

kolla in ma webbplats med dubbla skärmar för att ge dig en aning om hur jag gjorde det med ett grafikkort:)
www.myPCbuild.piczo.com

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 27 mars 2008, 11:42
New Member Group

Tack för era svar grabbar. Även om, som jag sa det en "liten form" PC och behöver låg profil kort samt ett mindre fäste - är det unrelistic att försöka få två skärmar att arbeta med det utan att byta moderkortet?

Carbon, jag tror att min dator har en PCI-E slot, finns det någonstans att titta i mina inställningar så att jag kan vara säker? Jag tog en titt på 8500GT, jag ser det har en VGA-port, vilken är den andra porten på det?

Pete ditt fall såg ut som det var en standardstorlek?

Vad är simplist sätt de flesta människor lägger till en andra övervaka om de inte kan lägga till ett andra grafikkort?
Old 27 mars 2008, 12:51
Givargruppen

leta efter ett grafikkort med DVI-utgång som du kan få en connecter som låter dig använda en annan kontrollera om det också med hjälp av standerd connecter på grafikkortet

så här ett

http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?...15176&doy=27m3
Old 27 mars 2008, 14:01
Givargruppen

Här är ett par PCI-E kort med låg profil dubbla DVI. Jag svär, det finns vissa GeForce 8s med dubbla DVI (kanske jag hade fel på 8500, eftersom jag bara ser en som dubbla DVI), men jag kan inte hitta någon av dem som låg profil.

http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16814161074
http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16814161079

Du kan som tidigare nämnts, få ett kort som är kompatibelt med en adapter för att köra två skärmar.

Om du berätta moderkortet, modell, eller den nuvarande grafikkort kan vi nog berätta för dig om du har en PCI-E slot.

EDIT 2: Har en del forskning. Du har en PCI-kortplats och en PCI-E x1-kortplats. Så låg profil x1 (den här) Kommer att vara din bästa insats.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 27 mars 2008, 14:28
New Member Group

Tack Carbon, jag kanske har möjlighet att få en andra skärm ganska billigt i framtiden och om jag gör det jag troligen gå för att låg profil kortet du rekommenderade. :)

Tack grabbar:)
Old 27 mars 2008, 15:41
Givargruppen

Eller så kan du prova det här 2 Port VGA-Splitter eller om du ville ha ett billigare alternativ och ditt grafik klarar det prova det här ett VGA Splitter Cable

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Ytterligare en monitor till en Sony Vaio VGC-LV1S stationär dator kfarmer Grafikkort & Skärmar 13 6 maj 2009 08:22
Behöver råd om att lägga till en fläkt till en SFF st unknownsingh General Hardware Chat 5 27 april 2008 05:00
Lägga till en skrivare till ett nätverk dmdougie Nätverk, Modem & VoIP 2 18 december 2007 05:53
Lägga till extra keybord till PC jt80 General Hardware Chat 2 4 november 2007 06:05
Lägga RAM memsces Processorer, moderkort & RAM 1 22 oktober 2007 11:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.